سنجش بیش از یک هزار نوآموز در ناحیه ۴ اهواز

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز از سنجش یک هزار و ۳۸۶ نوآموز بدو ورود به دبستان تاکنون در دو پایگاه عصمت و ایت الله بهبهانی ناحیه ۴ اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل خمیسی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان یکی از ضروریات ثبت نام دانش آموزان است که با اجرا شدن این طرح شناسنامه سلامت برای دانش آموزان ارائه می شود.

وی با اشاره به هدف اجرای سنجش سلامت نوآموزان بیان داشت: بررسی سلامت جسمانی و ذهنی کودکان و شناخت توانایی ها و استعداد های آنان جهت بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی عوامل موثر بر افت تحصیلی اجرا می شود.

خمیسی افزود: ارزیابی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 2 مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود  که از تعداد یک هزار و 386 نوآموز مراجعه کننده به پایگاه ها، تعداد 63 نفر به مرحله تخصصی بینایی، تعداد 26 نفر به مرحله تخصصی شنوایی و 106 نفر به مرحله تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع شدند.

مدیر ناحیه 4 اهواز عنوان کرد: تعداد 37 پرونده دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی به اداره آموزش و پرورش استثنایی ارسال شده است تا پس از ارزیابی ذهنی دانش آموز، بر اساس معیار های استاندارد اقدام می شود و اجازه ی شرکت در آزمون مربوط به جهش تحصیلی را دارد.

وی در پایان از والدین خواست با توجه به مهلت مقرر، تا پایان شهریور ماه فرزندان خود را برای تشخیص اولیه به پایگاه ها برده و از سلامت همه جانبه آنان اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح سنجش سلامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.