وزیر بهداشت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

خارج از کشور کار ویژه‌ای براى دانش آموزان شین آبادى انجام نمى شود/ بیمارستان جدید تروما در منطقه ١٥ تهران راه اندازى مى شود

هاشمی با اشاره به اقدامات درمانی برای دانش آموزان شین آبادی گفت: پزشکان صلاح نمی دانند این افراد به خارج اعزام شوند.
 
خارج از کشور کار ویژه‌ای براى دانش آموزان شین آبادى انجام نمى شود/ بیمارستان جدید تروما در منطقه ١٥ تهران راه اندازى مى شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضى زاده هاشمى وزیربهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید ستارى قرچک ورامین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص درمان دختران شین آبادى گفت:براى این دانش آموزان حادثه غمبارى پیش آمد و کارهاى بسیارى در امور درمانى براى آن‌ها انجام شده است.

وى ادامه داد: سوختگى عوارض بسیارى دارد و برخى از دختران شین آبادى تا 50 نوبت جراحى شده اند و در ٢ دولت گذشته هزینه‌هاى این دانش آموزان را پرداخت کرده اند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برخى از دانش آموزان درخواست دارند تا درمان آن‌ها در خارج از کشور ادامه پیدا کند، اما پزشکان حاذق ایرانى صلاح نمى دانند که این دانش آموزان براى درمان به خارج کشور اعزام شوند زیرا درمان آنها در یک خدمت خلاصه نمى شود و در خارج از کشور کارى بیشتر از این انجام نمى شود.

درمان شین آبادی ها مستلزم اعتماد به پزشکان داخلی است

هاشمى با بیان اینکه ادامه درمان دانش آموزان شین آبادى مستلزم اعتماد آن‌ها به پزشکان ایرانى است، گفت:عمل جراحى پلاستیک براى بیماران به یک خدمت خلاصه نمى شود.

وى عنوان کرد: بنابر درخواست دانش آموزان شین آبادى پزشکانى را از خارج کشور به ایران آوردیم و این دانش آموزان را ویزیت کرد، در حالى که این کار خارج از روند عادى کار است.

وزیربهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت خارج از روال عادى در خدمت دانش آموزان شین آبادى است، گفت: باید بیمه از دختران شین آبادى حمایت کنند و آموزش و پرورش که متولى این دانش آموزان است باید به فکر این باشند که این دانش آموزان در حال بزرگ شدن هستند و باید براى اشتغال آن‌ها فکرى کند.

هاشمى گفت: وزارت بهداشت در کنار دختران شین آبادى است، این دانش آموزان باید به ما اعتماد کنند و وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه وظیفه دارند تا خدمات لازم را در اختیار این دختران قرار دهند.

خدمات درمانی در حاشیه تهران کمتر از شهرهای مرزی است

وزیر بهداشت با بیان اینکه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک یکی از مناطق پر تراکم استان تهران است، گفت: در حاشیه شهر تهران شهرستان‌های زیادی داریم اما خدمات درمانی در این مناطق کمترین است و شاید باورتان نشود خدمات درمانی در حاشیه تهران از شهرهای مرزی کمتر است.

هاشمی با اشاره به میزان شاخص تخت بیمارستانی در ورامین و کل کشور تصریح کرد: در ورامین به ازای هر هزار نفر شاخص تخت بیمارستانی سه دهم بوده در حالی که متوسط این رقم در کشور 1/6 است و امروز خوشحالیم که با کمک ستاد فرمان اجرایی امام(ره)  در راستای مسئولیت اجتماعی خود که کمک به مردم مناطق محروم است در ساخت بیمارستان 350 تخت خوابی ورامین به کمک وزارت بهداشت آمده است.

وی بیان کرد: کار ساخت بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک کمتر از دو سال پیش آغاز شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوارم قبل از پایان دولت دوازدهم بیمارستان 350 تختخوابی ورامین به بهره برداری برسد.

ساخت بیمارستان 540 تخت خوابی در منطقه 15 تهران

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه جنوب و حاشیه شهر تهران بیمارستانی برای رسیدگی به بیماران ترومایی ندارد، گفت: سه روز پیش جلسه‌ای با رئیس بنیاد مستضعفان داشتم که بر اساس آن مقرر شد تا بیمارستانی 540 تخت خوابی در منطقه 15 تهران بسازیم که به مرکز تروما تبدیل خواهد شد و امیدوارم در دهه کرامت توافق نامه آن به امضا برسد.

وی ادامه داد: با افتتاح بیمارستان 540 تختخوابی در شرق و جنوب شرق تهران مرکز تروما یا ضربه خواهیم داشت هرچند که امیدوارم مردم در رانندگی رعایت احتیاط را داشته باشند و کمتر عصبانی شوند و گرفتار ترومای ناشی از نزاع باشند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: بنیاد مستضعفان کارنامه خوبی در حوزه سلامت دارد و با راه اندازی این بیمارستان تروما که جایگزین بیمارستان مردم کم استحکام مردم خواهد شد؛ می‌توانیم به مردم بهتر خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۷
پس ما ندارها که پول دارو برامون سنگینه بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۷
جناب وزیر پس چطور وقتی بعضی از مسئولان یاخانوادهاشون بیمارمیشن سر از خارج در میارند؟ توروخدا بامردم روراست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۷
فکری بحال این دانش آموزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۷
اگر پزشک خوب داریم چرا بعضی ها اعتماد نمی کنند وبرای درمان راهی خارج میشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار