آتش ۵ هکتار از منابع طبیعی تل ریزه فسا را نابود کرد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا از نابودی ۵ هکتار از منابع طبیعی تل ریزه فسا در آتش سوزی خبر داد.

آتش ۵ هکتار از منابع طبیعی تل ریزه فسا را نابود کرد هرمزیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به اینکه در آتش سوزی ارتفاعات تل زیره حدود ۵ هکتار از اراضی محیط زیست نابود شد، اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعت حدود ۲ بامداد آغاز شد.

وی افزود: در این آتش سوزی درختان بنه، بادام کوهی، چلال و گهکم و مراتع بوته‌ای از بین رفتند.

هرمزیان ادامه داد: این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری و تفریحی محسوب می‌شود و محل زیست حیات وحش از جمله کل، بز، پلنگ، گرگ، کفتار، کبک، طیور و مار است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا گفت: این آتش سوزی در ارتفاعات صعب العبور تل زیره واقع در منطقه میانجنگل فسا رو به روی امام زاده اسماعیل رخ داد.

مرادی بخشدار مرکزی فسا هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: با حضور به موقع و تلاش نیرو‌های مردمی، منابع طبیعی و محیط زیست این آتش سوزی مهار شد.

وی با تشکر از مردم و دوستداران طبیعت به جهت کمک به مهار آتش سوزی، افزود: در این حادثه بیش از ۴۰ نفر از نیرو‌های مردمی و اهالی روستاه‌های منطقه میان جنگل طی عملیاتی این آتش را در ساعت ۴ و نیم بامداد مهار کردند.

وی ادامه داد: به منظور مراقبت از آتش سوزی مجدد چند گروه از نیرو‌های مردمی و محیط زیست در منطقه تا روشن شدن هوا، حضور یافتند.

انتهای پیام/ن

نابودی منابع طبیعی فسا در آتش سوزی

 

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار