دمای هوای در کردستان افزایش یافت

کارشناس پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: ورود این موج گرما که از ۲ روز گذشته آغاز شده و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد باعث گرم شدن هوا شده است.

دمای هوای در کردستان افزایش یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو سیف پناهی، کارشناس پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: ورود این موج گرما که از ۲ روز گذشته آغاز شده و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد باعث گرم شدن هوا شده است.

وی افزود: قبل از ورود این موج دمای هوا در سنندج کمتر از ۳۸ درجه بود و، اما روز گذشته به ۴۰.۸ درجه رسید و پیش بینی می‌شود تا ۴۲ درجه سانتیگراد افزایش یابد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی کردستان تاکید کرد: در مناطق دیگر استان نیز روند افزایشی دمای تداوم خواهد داشت بطوریکه دمای هوا در سلین هورامان به بیش از ۴۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سیف پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته سراب شهرک دهگلان با دمای ۱۱ درجه سردترین نقطه استان و سلین هورامان با دمای ۴۳ درجه گرم‌ترین نقطه استان بود.

وی با اشاره به ورود گرد و خاک به آسمان استان نیز گفت: این موج از روز گذشته وارد استان  کردستان شده و دید افقی را در بانه و مریوان کاهش داده و فعالیت این موج به صورت غبار رقیق در مناطق غربی استان بیشتر از مناطق شرقی خواهد بود.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۵۴ میلی متر بارندگی در استان سنندج ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۴۴۸ میلی متر سال گذشته ۲۵ درصد و در مقایسه با ۴۴۹ میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت ۱۲.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر معادل ۲ برابر میانگین کشوری است.

هواشناسی کردستان دارای ۷۹ ایستگاه باران سنجی، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۹ ایستگاه اصلی است.

انتهای پیام/ز

هوای گرم در سنندج

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.