رئیس پارلمان عربی تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» را محکوم کرد

مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی، تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

رئیس پارلمان عربی تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، اعراب و یهودیان ساکن قدس نگرانی خود را در خصوص تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» ابراز داشتند.

مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی، نیز تصویب این قانون نژادپرستانه در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را محکوم کرد.

السلمی گفت: تصویب (به اصطلاح) قانون کشور یهود، زبان عربی را به عنوان زبان رسمی عرب زبان‌های ساکن فلسطین اشغالی ابطال می‌کند، مانع اقامت غیر یهودیان در شهرک‌های اسرائیلی می‌شود و این قانون، تبعیض و نژاد پرستی بر ضد فلسطینی‌ها را که صاحبان اصلی سرزمین فلسطین هستند، تثبیت می‌کند.

رئیس پارلمان عربی افزود تصویب این قانون، فلسطینی‌ها را که در سرزمین خود زندگی می‌کنند از حقوق اساسی شان مطابق با قوانین، اصول حقوق بشر، منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل محروم می‌کند.


بیشتر بخوانید: تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی


وی در ادامه گفت کنست اسرائیل که عضو اتحادیه جهانی بین‌المجالس است، صلاحیت لازم را برای تصویب چنین قانون نژادپرستانه‌ای که نظام پایدار بین المللی را تخریب می‌کند و قوانین بین المللی را به چالش می‌کشد، ندارد.

مشعل بن فهم السلمی همچنین اعلام کرد تصویب این قانون در کنست اسرائیل مستلزم اعمال مجازات‌های بین المللی از جانب سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان و اتحادیه بین المجالس بر ضد رژیم صهیونیستی است.

رئیس پارلمان عربی در ادامه از پارلمان‌های منطقه‌ای، مجالس و پارلمان‌های ملی عربی و بین المللی خواست با همکاری، هماهنگی و همبستگی میان خود از حق مردم فلسطین برای به رسمیت شناختن کشورشان، حق بازگشت آوارگان فلسطینی، پایان اشغالگری اسرائیل بر اراضی عربی، وادار کردن تل آویو به رعایت قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ و با مرکزیت شهر قدس حمایت کنند.

پارلمان اسرائیل روز پنجشنبه ۲۸ تیر قانون جدیدی را به تصویب رساند که برپایه آن فقط یهودیان حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی را خواهند داشت. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قانون مذکور را نقطه عطفی در تاریخ این رژیم خواند و از آن دفاع کرد. این قانون همچنین یهودیان را به شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار