پاکسازی بیش از ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های آلوده به آفت لورانتوس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت:بیش از ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های آلوده به آفت لورانتوس در شهرستان دالاهو پاکسازی شد.

پاکسازی بیش از  250 هکتار از جنگل های آلوده به آفت لورانتوستاسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: در سال 1396 بیش از 250 هکتار از جنگل های آلوده به آفت لورانتوس در شهرستان دالاهو به صورت مشارکتی و همچنین 15 کیلومتر خط تنسیق با بیل مکانیکی به صورت مشارکتی بدون هزینه برای اداره کل انجام گرفت.

تاسه افزود:در سال 1396 بیش از 150 هکتار از جنگل های بلوط آلوده به آفت لورانتوس در پلاک بریشاه خوبیار و 100 هکتار در پلاک بروند خوره میر شهرستان دالاهو با مشارکت حداکثری  بهره برداران سامان های عرفی در پلاک های فوق الذکر در قالب قرارداد حفاظت مشارکتی در سال 1396 پاکسازی گردید .

وی گفت: بر اساس همین قرارداد تعداد 30 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای بروند خوره میر در سال 96 نصب گردید و همچنین مقدمات نصب 70 دستگاه در روستای بریشاه خوبیار نیز فراهم گردیده است و  تا هفته دولت به بهره برداری می رسد .

تاسه ادامه داد:همچنین در راستای پروژه های حفاظت مشارکتی با همکاری جهاد نصر استان کرمانشاه 15 کیلومتر خط تنسیق با بیل مکانیکی و حفر کانال با ابعاد 150cm×120cmدر مرز اراضی ملی و مستثنیات در پلاک های خسروآباد_هوکانی و چشمه سفید  بخش مرکزی کرندغرب به اتمام رسید که در این راستا مقدار 50 هکتار منابع ملی تصرف شده از دست متصرفین خارج گردید.

 

انتهای پیام/ز

اجرای 15 کیلومتر خط تنسیق در دالاهو

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار