طلب ۵۷ میلیارد تومانی سازمان لیگ از شرکت تبلیغات محیطی

سازمان لیگ فوتبال ایران از شرکت تبلیغات محیطی در لیگ هفدهم، حدود ۵۷ میلیارد تومان طلبکار است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از عقد قرارداد ۶۵ و ۱۲ میلیارد تومانی سازمان لیگ فوتبال ایران با شرکت تبلیغات محیطی برای لیگ هفدهم و عمل نکردن این شرکت به تعهدات خود، مسئولان این سازمان تصمیم گرفتند تا پس از ۱۷ سال، مسئولیت تبلیغات محیطی را برعهده بگیرند و هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم مصوب نمودند تا از این پس شرکت‌های مختلف با سازمان لیگ قرارداد ببندند و کار اصلی را این سازمان انجام دهد.

با این اوصاف، تمامی پول ها طبق قرارداد به حساب سازمان لیگ واریز می‌شود و آنها پول و سهم هر تیم را به حساب باشگاه  ها پرداخت می کنند.

البته در سال های گذشته، سازمان لیگ و باشگاه ها، به دلیل قرارداد با شرکت های تبلیغات محیطی همیشه ضرر و زیان می کردند و طبق اعلام منابع موثق از قرارداد سازمان لیگ با شرکت تبلیغات محیطی در لیگ شانزدهم، ۱۷ میلیارد باقی مانده که دادگاه حکم داده و مسئولان آن شرکت هم چک ۱۷ میلیاردی برای آذرماه سال ۱۳۹۷ داده اند تا قراداد تسویه شود. البته برخی خسارت ها هم در این میان وجود داشته که سبب شده تا دریافتی سازمان لیگ کمتر شود.

اما ماجرای اصلی به عقد قرارداد سازمان لیگ با شرکت تبلیغات محیطی در لیگ هفدهم بازمی گردد. سازمان لیگ با این شرکت قرارداد ۶۵ و ۱۲ میلیاردی امضا می کند که به دلیل مسئله تولید محتوا و حضور دوربین های تلویزیونی پس از مسابقه، شرکت تبلیغات محیطی خواستار لغو قرارداد ۱۲ میلیاردی می شود که مورد تایید سازمان لیگ قرار نمی گیرد و باید دید در آینده توافق ۲ طرف این مشکل را چگونه حل خواهد کرد.

اما از قرارداد ۶۵ میلیاردی تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد پرداخت شده و این درحالیست که  یک فصل فوتبالی به پایان رسیده و با توجه به اینکه باشگاه های ایرانی از مشکلات مالی زیادی رنج می برند، شرکت مجری تبلیغات محیطی نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و این می تواند زنگ خطری برای فوتبال ایران باشد.

اگر قرارداد ۱۲ میلیاردی دوم شرکت تبلیغات محیطی با سازمان لیگ را هم محاسبه کنیم، حدود ۵۷ میلیارد تومان به سازمان لیگ بدهکار است و اگر درصدی از این مبلغ هم به حساب باشگاه ها واریز شود، می توان گفت تا حدودی مشکلات فوتبال ایران حل خواهد شد.

به هرحال باید دید با برعهده گرفتن مسئولیت تبلیغات محیطی با سازمان لیگ این مشکل تا چه مقدار حل خواهد شد.


بیشتر بخوانیددرورگر: تبلیغات محیطی رُنسانسی در منابع درآمدزایی باشگاه‌ها است


انتهای پیام/

طلب میلیاردی سازمان لیگ از شرکت تبلیغات محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار