آیا سرقت اطلاعات فوق محرمانه تسلیحات فراصوت روسیه کار غربی‌هاست؟

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد طی یک عملیات جاسوسی، اطلاعات مهم مربوط به تسلیحات سری این کشور به سرقت رفته است.

آیا سرقت اطلاعات محرمانه ارتش روسیه کار غربی‌هاست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، سازمان امنیت فدرال روسیه از عملیات جاسوسی با هدف انتقال اطلاعات مهمی از تسلیحات سری این کشور به سازمان های اطلاعاتی غرب خبر داد. مسکو در این زمینه خبر داد، در مرکز پژوهش های آژانس فضایی روسیه، روس کاسموس، تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده است.

مدیران این مرکز پژوهشی اخیرا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور نشستی داشتند که در این نشست پوتین از برنامه های گسترده اما سری که می تواند انبارهای موشکی و فضایی کشور را تقویت کند، تشکر کرد. در این نشست تمامی شرکت کنندگان با رئیس جمهوری موافق نبودند زیرا بر اساس اطلاعات، جاسوس در همین نشست حضور داشت، در نتیجه نیروهایی از سازمان امنیت فدرال، تحقیقات دقیقی را در ساختمان روس کاسموس آغار کرده و دلیل این بررسی ها را وقوع خیانت بزرگ خوانده اند خیانت هایی که موجب شد تا اطلاعات فوق محرمانه‌ای از روند عملکرد صنعت توسعه سریع تسلیحات فراصوت روسیه لو برود و اسرار حساس نظامی روسیه در مقابل مبالغی هنگفت به مراکز اطلاعاتی دیگر کشورها برسد. این خبری است که تاکنون هیچ مقام روسی آن را تکذیب نکرده است اما اینکه کدامین طرف به چنین عملیاتی مبادرت کرده است؟ سوالی است که تحقیقات سازمان های امنیتی روسیه پاسخ آن را مشخص خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: اطلاعات محرمانه ارتش روسیه لو رفت


مدیر آژانس فضایی روسیه در صدور فرمانی از تمامی همکاراتش خواسته است در عالی ترین سطح ممکن با بازرسان و محققان همکاری کنند. گفته می شود بازرسی ها دفاتر کارکنان عالی و در راس آنها مدیر مرکز پژوهش و ارزیابی سازمان موشک های فضایی را شامل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار