روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان برای دیابتی‌ها جواب می‌دهد؟

یک دندان پزشک ترمیمی درباره روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان در بیماران دیابتی توضیحاتی داد.

////////////////وحید رضایی موید متخصص دندان پزشک ترمیمی و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اقدامات درمانی و ترمیمی  که بر روی دندان ها انجام می شود، گفت: برای این منظور سه اقدام عمده روی دندان‌ها صورت می‌گیرد که شامل روش‌های درمانی، روش‌های سلیقه‌ای  و  زیبایی است  و در روش آخر که جز درمان طبقه بندی می شود می توان به ترمیم فاصله‌ بین دندان‌ها اشاره کرد که چندین روش برای آن وجود دارد.

این دندان پزشک ترمیمی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها روی لثه تاثیر می‌گذارد و تاثیری روی دندان ندارد، گفت: برخی افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین، باید مرتب شیرینی مصرف کنند که به این واسطه بر  دندان‌ها اثر سوء می‌گذارد  اما  فقط مبتلا بودن به دیابت، دلیل خرابی یا اثر بد بر روی دندان‌ها نمی‌شود همچنین دیابت نوع2 یا کنترل شده هم تاثیری روی دندان ندارد.

رضایی  افزود:  زمانی که گفته می‌شود دیابت روی دهان و دندان اثر می‌گذارد، تاثیر آن روی لثه و تخریب استخوان‌های نگهدارنده اطراف دندان است.

این دندان پزشک ترمیمی در خصوص انجام روش های ترمیمی یا درمانی روی دندان که همزمان با دوره بیماری روی لثه تاثیر می‌گذارد،گفت: در بیماری هایی چون دیابت در صورت کنترل، می‌توان اقدامات درمانی و زیبایی ساده تا پیچیده انجام داد و اما در صورت رها کردن اقدامات درمانی ممکن است  دندان پزشکی ترمیمی بی تاثیر باشد.

درمان لکه های دندان بستگی به سن بیمار دارد

وی در مورد اقدامات زیبایی برای از بین بردن لکه‌های روی دندان گفت: برای ترمیم و زیبایی از انواع و اقسام روش‌های ساده تا پیچیده استفاده می شود ، که بسته به سن بیمار، گسترش و میزان لکه‌ها، رنگ لکه‌ها و در نهایت عمق آنها روش‌های ترمیمی و زیبایی مورد اسافاده قرار می گیرد.

رضایی در خصوص موجی که در جامعه برای انجام لمینت فراگیر شده است، گفت: آنچه مسلم است انجام لمینت بیشتر خودنمایی و تبلیغ است تا درمان  و انجام آن بستگی به  بیمار دارد ،گاهی دندان ها  احتیاجی به این کار ندارد اما فرد اصرار به انجام دارد و این اقدام  با دو روش انجام می شود که هر  معایب و مزایای علمی خاص خود را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار