«قصه عشق» چه تاثیری بر روابط عاطفی افراد دارد؟

یک مشاور خانواده درباره تاثیر قصه عشق بر روابط عاطفی انسان‌ها توضیحاتی داد.

احساس‌ها نشان دهنده عشق در خانواده است/ با عشقی مکمل ازدواج کنیدسارا گلستانی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:  طبق نظریه یک روانشناس به نام اشترنبرگ‌ هر انسانی بر اساس تجربیات دوران کودکی،  خانواد‌ه‌ و فرهنگی که در آن زندگی می‌کند مطالبی را  به عنوان مجموعه رفتارها، احساس‌ها و باورها یاد گرفته است و عشق از نظر او اینگونه معنا می‌شود.

این مشاور خانواده بیان کرد: رفتار بین والدین و رفتار بین والدین و فرزند نشانه‌ای از عشق است که می‌توان احساس، باور و رفتارها را در آن دید، بنابراین هر کدام از ما یک قصه عشق داریم و ناخودآگاه جذب افرادی می‌شویم که قصه عشق آن‌ها مکمل قصه عشق ما است و در مقابل  بقیه افراد را گاهی نمی‌بینیم و متوجه حضور آن‌ها نمی‌شویم.


بیشتر بخوانید: چگونه از احساس و عشق واقعی یک مرد سر دربیاوریم؟


با عشقی که مکملتان است ازدواج کنید

گلستانی ادامه داد: زمانی که قصه عشق بین دو نفر مکمل باشد دیگر به سختی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند؛ در واقع زمانی که قصه عشق دو نفر یکی نباشد نمی‌توانند به یک هم‌معنایی با یکدیگر برسند، بنابراین در روابطی که طرفین با هم خیلی دعوا می‌کنند اما همچنان با یکدیگر ادامه می‌دهند نشان‌ دهنده این است که قصه عشق این دو نفر مکمل است اما در این رابطه هم می تواند شرایط ناخوشایندی مانند   دعوا کردن وجود داشته باشد اما  با یکدیگر همچنان در آن رابطه خواهند ماند چرا که احساس امنیت بین این دو نفر در زندگی حاکم است.

وی افزود: برای این افراد در خانواده اولیه عشق همراه با جدل تعریف شده است و تصور ناخودآگاه دارند که حتما با کسی که جنگ دارند می‌توانند خوشبخت شوند و عشق را تجربه کنند، مثلا تنها می‌تواند با افرادی زندگی کنند که با آن‌ها بگو مگو داشته باشد.


بیشتر بخوانید: نشانه هایی که می توانید بفهمید مردی به شما جذب شده است


این مشاور خانواده در پایان یاد آور شد: ممکن است در قصه عشق، افراد تا جایی مشکل نداشته باشند و فکر کنند امری طبیعی است، اما گاهی از این وضعیت و  سبک زندگی کردن خسته می‌شوند و ترجیح می دهند دیگر در آن رابطه نباشند و به تغییری نیاز دارند که حتما در این راستا باید از متخصص مشورت بگیرند، باید بدانند چرا قصه عشق دارند و چرا می‌خواهند آن را تغییر دهند؟ تمرین، ایجاد نگرش جدید و تغییر باورهای ناکارآمد کارهایی است که در تغییر قصه عشق موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار