معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

ایران بیشترین استارتاپ‌های بیوتکنولوژی در خاورمیانه را دارد/ ۹۸ درصد دارو‌ها در کشور به صورت داخلی تولید می‌شود

ستاری با بیان اینکه ایران بیشترین استارتاپ‌های بیوتکنولوژی در خاورمیانه را دارد، گفت: اکنون ۹۸ درصد داروهای بیوتکنولوژی را از طریق استارت‌آپ ها تولید می‌کنیم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ گفت: از دو سال پیش برای المپیاد جهانی زیست شناسی برنامه ریزی شد و خوشبختانه روند برگزاری این مسابقات رضایت بخش بود.

وی ادامه داد: سابقه المپیادهای علمی نشان از پتانسیل بالای نیروی انسانی در کشور است و اکنون با این پتانسیل از نظر تولید علم رتبه ۱۳ و در حوزه سلول های بنیادی چهاردهم جهان هستیم البته باید در این حوزه ها سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

ستاری تصریح کرد: اکنون بزرگترین استارت آپ‌ها از آن ایران است و بیش از ۹۸ درصد تولید دارو را در کشور داریم و این حاصل تلاش‌های جوانان ایرانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بیان کرد: بخشی از جوانان همین جمع هم دانشمندان آینده هستند که در حوزه های علمی و استارت آپی نقش آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران  قدیمی ترین تمدن دنیا را دارد، گفت: همواره خود را با فرهنگمان به دنیا معرفی می‌کنیم و امیدوارم جوانان نخبه‌ای که امروز در این جمع حاضر هستند بار دیگر برای دیدن شگفتی ها و جاذبه های ایرانی به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/

اظهارات ستاری در  اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار