استاندار کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به صنعتگران چاقوسازی کرندغرب

استاندار کرمانشاه گفت: به ازای هر نفر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی در اختیار صنعتگران چاقوسازی کرندغرب برای احیای این صنعت قرار می‌دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛هوشنگ بازوند امروز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد بر لزوم اهمیت احیاء بافت‌های فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه دولت تمام دستگاه‌های اجرایی که در محدوده بافت‌های فرسوده یا نزدیک به آن زمین دارند باید آنها را تحویل راه و شهرسازی دهند که بتواند برای احیاء زمین‌ها سرمایه‌گذار انتخاب کنند.

وی افزود: در این راستا اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی تا پنج شنبه ۴ مردادماه باید تمام زمین‌ها و املاکی که بدون کاربری و بلااستفاده هستند را احصاء کند و لیست آنها را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: راه و شهرسازی نیز از انجمن انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران توسعه‌گر دعوت کند تا کار ساخت و ساز را در راستای احیاء این بافت‌ها انجام دهند.

بازوند با اشاره به اینکه با سنگ‌اندازی مدیران شغلی ایجاد نمی‌شود گفت: بنا به بیانات مقام معظم رهبری باید تسهیلگر باشیم و بتوانیم در برابر مشکلات راه میانبری انتخاب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرستان دالاهو اشاره کرد و بیان داشت: به این منظور زمینی در نظر گرفته شده و کارهای اولیه انجام شده و فقط نیازمند مجوز است که باید با تهران در این خصوص رایزنی کنیم تا بتوانیم مجوز تغییر کاربری را بگیریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر از صنعتگران در این خصوص اعلام آمادگی کردند و ما هم اعلام می کنیم به ازای هر نفر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

بازوند تصریح کرد: متاسفانه امروز صنعت چاقو سازی که مهم ترین صنعت شهرستان دالاهو است بازار خوبی ندارد و شاید بتوان گفت اصلا توجیه اقتصادی برای فعالان این صنعت ندارند.

وی با تاکید بر ایجاد تحول در این صنعت گفت: این روند بازار چاقو سازی باید تغییر کند و مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا در کل کشور مطرح شود.

استاندار کرمانشاه گفت: امیدواریم این تغییر کاربری بتواند منجر به اشتغالزایی برای شهروندان شهرستان دالاهو شود و در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است باید تلاش کنیم تا این بازارچه هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

 

انتهای پیام/پ

وضعیت صنعتگران چاقوسازی کرندغرب در کرمانشاه

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.