بخشی از اختیارات گمرک به استان‌ها واگذار شود‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با پیشنهاد واگذاری بخشی از اختیارات گمرک کل به استان‌ها، مطرح کرد: واحدهای تولیدی‌ای وجود دارند که مواد اولیه آن‌ها در گمرک مانده است و امکان ترخیص ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین نجاتی، عصر امروز در چهل و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی تبریز به منظور بررسی مشکلات مربوط به اسناد خزانه برگزار شد، با اشاره به کارایی زیاد سیستم بهین یاب در رابطه با اطلاعات واحدهای تولیدی، اظهار داشت: هر استانی می‌تواند با استفاده از سیستم بهین یاب، اولویت خرید مواد اولیه و... را شناسایی کند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از این سیستم می‌توانند تشخیص دهند برای کدام تولید کننده، کدام مکمل و یا ماده خارجی لازم است افزود: میزان اولویت واحدها برای تخصیص ارز دولتی جهت واردات مواد اولیه کارخانجات قابل شناسایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این که بررسی‌های انجام شده در خصوص اختصاص ارز دولتی مسئله ای بسیار حساس است، ابراز کرد: در سال گذشته برای یکی از کارخانه‌ها کمک کردیم تا برای نجات خود اقدام به واردات کند که بعد از مدتی این کارخانه توانست از رکود خارج شود و دوباره سر پا بایستد و در حال حاضر به صادرات مشغول است.

وی تاکید کرد: سیستم بهین یاب در حال حاضر شفاف ترین سامانه ای است که تمام اطلاعات واحدهای تولیدی درآن ثبت است.

نجاتی ادامه داد: هر چقدر به تولیدی‌ها ارز دولتی و یا معافیت داده ایم در این سیستم ثبت می‌شود.

وی با پیشنهاد واگذاری بخشی از اختیارات گمرک کل به استان‌ها، مطرح کرد: واحدهای تولیدی‌ای وجود دارند که مواد اولیه آن‌ها در گمرک مانده است و امکان ترخیص ندارند و پیشنهاد می‌کنم که گمرک کل موارد حساس را به عهده استان‌ها قرار دهد تا کمکی برای واحدهای تولیدی باشد.

انتهای پیام /پ

اختیارات گمرک 

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.