مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر:

طرح‌های گردشگری در بافت تاریخی بوشهر اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر گفت: طرح‌های گردشگری در بافت تاریخی بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امیرزاده بعد از ظهر شنبه در نشست هیئت امنای بنیاد بوشهرشناسی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های نفت و گاز و پتروشیمی وانرژی هسته و گمرک و بندر و... است، ولی ثروت اصلی این استان بافت تاریخی است.

وی بر لزوم تلاش ویژه برای احیا و بازسازی بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: بافت تاریخی بوشهر ویژگی‌های خاصی را در خود دارد که می‌تواند به عنوان کانون توسعه گردشگری کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر تصریح کرد: وظیفه بازسازی و احیای بافت نباید تنها به میراث فرهنگی واگذار شود و همه دستگاه‌ها در این زمینه نقش و وظایفی دارند که باید به آن توجه داشته باشند.

وی به قدمت ۲۰۰ ساله بافت تاریخی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: قدمت بافت تاریخی بوشهر، به دوره حکومت نادرشاه افشار برمی‌گردد که بوشهر به یک بندر مهم تبدیل شد.

امیرزاده با اشاره به چاپ کتاب و آثار مختلف در زمینه بافت تاریخی بوشهر، خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای احیا، بازسازی بناها، ایجاد معابر و زیرساخت‌های خدماتی در بافت تاریخی بوشهر ضروری است.

وی اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر مسکونی است و در کنار ساحل بندر بوشهر از چهار محله قدیمی کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی تشکیل شده است که ۴۰ هکتار وسعت دارد و از زیباترین بافت‌های تاریخی ایران است.

انتهای پیام/پ

 

جاذبه های گردشگری بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.