ربیعی مطرح کرد؛

برنامه دولت ریشه کنی فقر است/ در دروان تحریم نباید سبد غذایی مردم دستخوش تغییر شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه دولت ریشه کنی فقر شدید است.

...به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با حضور در برنامه از نگاه یک که از شبکه اول سیما پخش شد، اظهار کرد:بنده در دولت دوازدهم به حدود  120شهر و شهرستان سفر کرده ام.

وی افزود: ترور‌های گروه مجاهدان خلق در ابتدای انقلاب باعث شد سفر های مسئولان در چهارچوب های خاصی انجام شود و ما مسئولان باید در بین مردم باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه ما در دولت دوازدهم رفع فقر شدید است و برای اینکار باید پنج دهک جامعه را رصد کنیم و اگر این کار را با برنامه انجام ندهیم فقر ریشه‌دار تر خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: فقر نیاز به نظریه و برنامه ریزی دارد و ریشه کنی فقر نیاز به برنامه طولانی مدت دارد.

وزیر کار گفت: دادن یارانه به مردم توانست فقر را به صورت کوتاه مدت رفع کند اما در بلند مدت به گسترش فقر دامن زده است.

وزیر کار با بیان اینکه دولت باید برنامه‌هایی برای کاهش آثار تحریم بر زندگی افراد داشته باشد گفت: دولت در نظر دارد که سه موضوع خوراک، حمل و نقل و مسکن تاب آوری اجتماعی افراد را افزایش دهد.

وی افزود: بر این اساس برنامه حمایت غذایی و برآورد بودجه مورد نیاز برای پوشش تغذیه‌ای در دستور کار قرار گرفت است در همین راستا فراهم کردن تغذیه کودکان و مادران باردار و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است و باز هم در دستور کار دولت قرار دارد.

ربیعی با بیان  اینکه فقر شدید با فقر غذایی تعریف می‌شود،گفت: بر اساس تحریم پیش بینی می‌شد در فقر غذایی ۲ واحد افرایش داشته باشیم اما برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است و تقریبا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال اعتبار به آن اختصاص پیدا کرده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت باید تضمین دهد تا کالاهای اساسی افراد از جمله خوراک مورد نیاز دستخوش آثار تحریم نشود، گفت: باید تبعات تحریم در قیمت خوراک کنترل شود در همین راستا حفاظت از سبد معیشت مردم برنامه ما در دوره ها تحریم است.

ربیعی افزود: قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در دوره تحریم باید با قیمت گذاری مناسب ارز کنترل شود این موضوع ۱۲ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد.

وی در ادامه گفت: تضمین حداقل درآمد از برنامه‌های دیگر دولت برای کاهش آثار تحریم است  در همین راستا افرادی که به هیچ عنوان توانایی کسب درآمد ندارند به جز سبد غذایی؛ ۷۰ درصد از حداقل دستمزد را دریافت کنند. لازم به ذکر است امسال ۱۴/۱ درصد به حداقل دستمزد اضافه شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال جاری ۸۹۰ هزار خانوار به خانوارهای تحت پوشش اضافه می‌شوند بر این اساس ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را پوشش خواهیم داد.

ربیعی از تکمیل پایگاه رفاهی ایرانیان خبر داد و گفت:با تکمیل این پایگاه توانستیم ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی کنیم همچنین بانک اطلاعاتی کاملی از افراد را دردست داریم.

وی پایگاه اطلاعاتی دقیق را لازمه از بین بردن فقر دانست و گفت: درحال حاضر بیش از ۶۰ پایگاه اطلاعاتی به پایگاه اطلاعاتی ایرانیان متصل است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از همکاری‌ با سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: قرار دادن خیریه‌های بزرگ در کنار کمیته امداد و بهزیستی برای شناسایی افراد بیشتر و گسترش پوشش افراد، در دستور کار است.

ربیعی با اشاره به اینکه افزایش قیمت حمل و نقل نباید شامل فقرا شود، گفت: کلیات این موضوع مطرح شده و در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه قانون اجازه بهره برداری از مسکن مهر باقی مانده را به نهادهای حمایتی داده است، گفت: همچنین از صندوق بازنشستگی بودجه ای برای بهسازی بافت فرسوده افراد تحت پوشش در نظر گرفته شده است.

ربیعی با بیان اینکه بر اثر تحریم‌ها دسته‌ای از صنایع ما آسیب می‌بینند، گفت: سیاست ما فراهم آوردن بازار داخلی برای تولیدات است، توسعه بازار پوشاک، گردشگری و آی سی تی مواردی هستند که به آنها امید بسته ایم.

وزیر‌ تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تحریم نمی‌تواند بر دسته‌ای از فعالیت‌ها مانند صنعت فرش و زعفران تاثیری بگذارد همچنین تحریم باعث می‌شود تا در حوزه برق و الکترونیک و چرم تقاضا در داخل کشور افزایش یابد.

وی از اختصاص وام‌های دو ساله به بازنشستگان خبر داد و گفت: کارت خرید ارزان قیمت به بازنشسته‌ها برای افزایش قدرت خرید آنها اختصاص پیدا می کند. این طرح در یک منطقه به صورت پایلوت اجرا می‌شود و پس از آن در کل کشور اجرا خواهد شد.

ربیعی از ایجاد پنجره واحد خدمات خبر داد و گفت: باید از همپوشانی خدمات جلوگیری شود.

ترامپ 8 بار برای مذاکره با ایران تماس گرفته است

وزیر‌ تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحران زمانی رخ می‌دهد که مشکلات بر ظرفیت‌ها غلبه کند، گفت: امروزه ظرفیت‌های نظام با قدرت برنامه ریزی بیش از مشکلات آن است و ترامپ می تواند به مثابه فرصت و خوشبختی جامعه ایران باشد. لازم به ذکر است آمریکا تا کنون ۸ بار درخواست مذاکره داده است.

وی گفت: باید از معیشت مردم محافظت کنیم، تاب آوری اجتماعی مردم را افزایش دهیم، همچنین باید با نزدیکی بین دولت و مردم اعتماد میان این دو را افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اساس تامین اجتماعی یعنی حفاظت از زندگی مردم گفت: همچنین ریسک زندگی مردم از طریق تامین اجتماعی باید کاهش پیدا کند.

ربیعی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال جاری تامین اجتماعی است، گفت: بسیاری از مناطق پوشش بیمه‌ای شده‌اند اما باید مشوق‌های بیمه ای در نظر بگیریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درحال حاضر پاکدستی در سازمان تامین اجتماعی در اوج خود است ،گفت: این اواخر برای از بین بردن اعتماد مردم تهمت‌های ناروایی به سازمان تامین اجتماعی زده شد اما ما همچنان به کار خود ادامه دادیم و درخشیدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سالمندی و فقر از هم فاصله بگیرند، گفت: اعتراف می‌کنم در شرایط مناسبی نیستیم اما به صراحت می‌گویم حقوق سالمندان را از ۶۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش دادیم.

ربیعی از اهمیت پویایی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: دارایی‌های تامین اجتماعی باید حقوق ۵ سال افراد تحت پوشش را تامین کند این در حالی است که اگر تمام دارایی‌هایمان را بفروشیم حقوق ۵‌ماه افراد تامین می شود.

وی اتخاذ برخی تصمیم‌ها را عامل اصلی وضعیت مالی تامین اجتماعی دانست و افزود: در گذشته از ۳۶ نفر یک نفر بازنشسته می‌شد این در حالی است که در حال حاضر از ۵/۵ نفر یک نفر بازنشسته می‌شود همچنین بر اساس طرحی بانوان حق بازنشستگی پس از ۲۰ سال خدمت را داشتند که این طرح نیز به نفع تامین اجتماعی نبود.

ربیعی خاطرنشان کرد: پولی در پس انداز سازمان تامین اجتماعی باقی نمانده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸۰ درصد سود تامین اجتماعی از محل سرمایه گذاری آن حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بنگاه‌داری به صلاح دولت نیست، گفت: برای اینکه سالم کار‌کنیم باید از بنگاه داری خارج شویم.

ربیعی از حل مشکلات کامیون داران  خبر داد و گفت: در حال حاضر بار کم و تعداد کامیون‌ها زیاد شده است و از نظر اقتصادی کار برای کامیون داران سود آور نیست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیمه رانندگان در دولت قبل مطرح شد در حالی که دولت هیج مبلغی پرداخت نکرد ،گفت: بیمه رانندگان را به هیچ عنوان قطع نخواهیم کرد.

وی افزود: اشتغال کارگر در بنگاه‌های غیررسمی خطرناک است چراکه بنگاه‌های غیررسمی حقوق کمتری پرداخت می‌کنند، همچنین خبری از بیمه و امنیت شغلی نخواهد بود لذا باید بنگاه‌های قانونی اما ضعیف را تقویت کنیم.

ربیعی با بیان اینکه نرخ بیکاری سالیانه ۱۲/۱ درصد است، گفت: این نرخ ۴/۱ درصد از سال گذشته بهتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
آقای وزیر ما از شما پول نخواستیم بلکه شغل و کار خواستیم که طبق قانون حق هر ایرانی و تحصیلکرده از دولتشه. اما شما نه شغلی به من فوق لیسانس با معدل الف بیکار مطلق ۳۵ ساله مجرد دادید و نه بیمه ای برای دوران پیری من در نظر گرفتید !!! حالا به نظر شما منی که ۵ سال هستش که دنبال کار هستم و در تمامی کاریابی های شهرم ثبت نام کردم حتی در سامانه کارورزی خود دولت هم ثبت نام کردم، ولی تابحال هیچ کاری بهم پیشنهاد نشده، تکلیفم چیه ؟؟؟ به نظر شما من انسان نیستم و به معیشت و پوشاک و در یک کلام به زندگی کردن نیاز ندارم ؟ چرا فکری بحال تحصیلکرده های بیکار مطلق نمیکنید ؟!
آخرین اخبار