آخرین جزئیات مشکلات کامیون‌داران و رانندگان؛

کرایه رانندگان کامیون 20درصدافزایش می یابد/ عزم جدی دولت و مجلس برای حل مشکلات رانندگان

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برای نخستین بار در کشور ۹۰۰ هزار نفر از رانندگان وسایل نقلیه سنگین از نعمت بیمه تکمیلی برخوردار خواهند شد.

عبدالهاشم حسنی نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به مشکلات  کامیون داران گفت: جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیسیون های اجتماعی و اقتصادی برای حل مشکلات کامیون داران برگزار  و  مقرر شد در اوایل شش ماهه امسال همه رانندگان و خانواده های آنها از نعمت بیمه تکمیلی برخوردار شوند.

وی از عزم جدی دولت و مجلس برای حل مشکلات رانندگان  وسایل نقلیه سنگین  خبرداد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم با توزیع لاستیک دولتی و  تامین قطعات مشکلات  کامیون داران  را برطرف کنیم.

حسنی نیا گفت: موضوع گرانی قطعات، لوازم یدکی خودرو و افزایش کرایه رانندگان را از طریق ستاد تنظیم بازار پیگیری کرده‌ایم و این سازمان وظیفه خود می‌داند تا در راستای ارائه خدمات بهتر و حل مشکلات رانندگان بیش‌ازپیش تلاش کند.

انجام بیش از ۹۰ درصد حمل بار و مسافر کشور در راه‌های زمینی 

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل بار و مسافر کشور درراه‌های زمینی انجام می‌شودافزود: بیش از ۶۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا می‌شود که ۴۳۰ میلیون تن آن با بارنامه است.

حسنی نیا تأکید کرد: برخی دیگر از مشکلات کامیون‌داران نیازمند بررسی و کار کارشناسی است که با تشکیل کارگروه ویژه این مشکلات به زودی برطرف می‌شود.

جمعی از رانندگان وسائل نقلیه سنگین،  دوم خرداد امسال با تجمع در پایانه بار یزد خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

معترضین درخصوص نحوه توضیع بار بیان داشتند: نظارت درستی در اعلام بار وجود ندارد و برخی افراد سودجو با دریافت بخشی از بار اعلام شده اقدام به فروش نوبت بار با مبالغ متفاوت می‌کنند که سبب می‌شود عده زیادی روز ها و هفته‌ها در صف دریافت باربمانند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.