کودک ربایی فقط برای ۱۰ میلیون تومان / پایان گروگان‌گیری با شلیک گلوله پلیس

مرد میانسال وقتی به مشکل مالی خورد تصمیم گرفت پسر بچه همسایه را بدزدد و در قبال آزادی‌اش 10 میلیون تومان در خواست کرد.

کودک ربایی فقط برای ۱۰ میلیون تومان / پایان گروگان‌گیری با شلیک گلوله پلیسبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از ناپدید شدن پسر 8 ساله‌اش خبر داد.

وی گفت: لحظاتی قبل مرد موتورسواری پسرم را از مقابل خانه ربود. شاهین برای بازی به کوچه رفته بود اما دقایقی قبل دخترم که تازه از سر کار به خانه برگشته بود گفت سر کوچه شاهین را سوار بر موتور مردی ناشناس دیده است.

با شکایت پدر شاهین تحقیقات به دستور بازپرس رضوانی آغاز شد. در حالی که ردیابی‌ها برای یافتن پسر بچه ادامه داشت پدر شاهین با پلیس تماس گرفت و گفت آدم ربا‌ها با او تماس گرفته‌اند و در مقابل آزادی پسرش 10 میلیون تومان خواسته‌اند ، وی همچنین اظهار داشت مرا تهدید کرده‌اند که اگر به پلیس حرفی بزنم پسرم را دیگر نمی‌بینم.

ماجرای رهایی گروگان

با هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و آموزش‌های لازم را به پدر شاهین دادند تا با گروگانگیران قرار بگذارد.

هنوز 5 ساعتی از ربوده شدن شاهین نگذشته بود که در کمال ناباوری گروگان 8 ساله آزاد شد و به خانه شان بازگشت. در تحقیقاتی که از شاهین صورت گرفت پسر نوجوان گفت: درحال بازی در کوچه بودم که مرد میانسالی سوار بر موتورش به سراغم آمد.

او به من گفت که برای بچه‌اش می‌خواهد اسباب بازی بخرد و چون من همسن و سال پسرش هستم از من خواست با او همراه شوم. بعد هم مرا سوار موتورش کرد و در شهر چرخاند. ساعتی بعد نیز با یک نفر تماس گرفت و از فردی که پشت تلفن بود خواست برایش یک خودرو بیاورد. دقایقی بعد آن مرد خودروی پژویی برای او آورد. بعد از آن سوار پژو شدیم و یک ساعتی هم مرا به داخل خانه‌ای بردند اما دوباره مرا سوار ماشین کرد و درنهایت به نزدیکی خانه آورد و گفت برو.

ردپای یک آشنا در گروگان گیری

شاهین بعد از چهره نگاری مرد گروگانگیر، در تحقیقات گفت: کسی که سوار موتورش شدم را قبلاً دیده بودم. پدرم چندین بار با مرد بساز و بفروش همسایه مان حرف زده بود، فکر کردم دوست اوست.

از سویی خواهر شاهین نیز گفته‌های برادرش را تأیید کرد و با این سرنخ کارآگاهان به سراغ مرد همسایه رفتند.مرد میانسال گفت: فردی که شما می‌گوید بهزاد نام دارد.

پدر شاهین  گفت: او یکی از دوستان قدیمی من است و تصور نمی‌کنم که دست به چنین کاری زده باشد. احتمالاً اشتباهی رخ داده است. اما زمانی که تصویر بهزاد به پسر 8 ساله نشان داده شد او مرد میانسال را به عنوان مرد گروگانگیر شناسایی کرد. بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری بهزاد ادامه یافت و چهارشنبه گذشته مأموران متهم را در نارمک شناسایی کردند.

مأموران به فرد گروگان گیر چندین بار دستور ایست دادند اما مرد میانسال بدون توجه به هشدارهای پلیس به فرار ادامه داد. در نهایت مأموران نیز مجبور شدند با رعایت قوانین بکارگیری سلاح شلیک کنند، بدین ترتیب وی مجروح و بازداشت شد.

متهم در تحقیقات اولیه گفت: مدتی است که مشکل مالی پیدا کرده‌ام به همین خاطر تصمیم به این کار گرفتم. البته دوستم نیز وضع مالی خوبی داشت اما ترسیدم شناسایی شوم و برای همین تصمیم گرفتم شاهین را بربایم. ابتدا به بهانه خرید او را سوار موتورم کردم، اما چون بچه سر و صدا می‌کرد با برادرزنم تماس گرفتم و از او خواستم که ماشینش را برای چند ساعتی به من قرض بدهد. چند ساعتی که در خیابان پرسه زدیم او را به خانه‌ام بردم، اما سر و صدا می‌کرد و چون می‌ترسیدم که همسایه‌ها متوجه ماجرا شوند دوباره بچه را سوار ماشین کردم. بعد از 5 ساعت هم که متوجه شدم مأموران در چند قدمی من هستند تصمیم گرفتم بچه را رها کنم.

به دستور بازپرس رضوانی، متهم میانسال برای درمان به بیمارستان منتقل شد. متهم در تحقیقات اولیه به گروگانگیری 10 میلیونی اعتراف کرد. در ادامه بررسی‌ها به دستور بازپرس جنایی مرد همسایه و برادر زن بهزاد نیز که احتمال می‌رود در این ماجرا نقش داشته باشند، بازداشت شدند. 

منبع : روزنامه ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۵:۳۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
آدم در شرايط بد هم كه قراربگيرد عزت وشرفش را بايد حفظ كند بخاطر پركردن شكم دست بهركاري زدن خصلت حيوانات هم نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۱ تير ۱۳۹۷
یعنی نمیدونسته گروگانگیری چه مجازاتی داره ...بعدا پشیمون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شه تا درس عبرتی برای دیگران شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
اونایی که میگی علما هستن نه عادی‌ها. هرکس ظرفیتی داره ظرفیت مردم عادی هم هینقده.دوماً علمای مه اینطورا هم که میگی دست به گریبان فقر نبودن یا بی پول محض نبودن.پشتت گرمه. تو موقعیت بی پولی قرار بگیری به پدر و مادرت هم رحم نمیکنی.سخنرانی نکن
United States of America
علی
۱۱:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۷
سلام .بنده ۳۱ ساله هستم ،فارغ التحصیل فوق لیسانس ریاضی محض_آنالیز از تبریز می باشم،اما #بیکار و# مجرد می باشم .به هر اداره و کارخانجات مراجعه می کنم کسی پاسخگو نیست(#فقر و# گرسنگی و# بیماری پدر و مادرم در خونه ی ما داد میزنه دیگر زندگی برام سخت تر شده.خدایا به خودت قسم ت میدم حافظ و نگهبان زندگی ما باش....) .لطفا مسئولان چاره ای بیندیشن تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
ای بابا. عجب روزگاری
France
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
برسونیت به گوش مسئولین که به خاطر ۱۰ میلیون گروگان میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۹:۱۰ ۳۱ تير ۱۳۹۷
فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
به داد مردم برسید تا اوضاع بدتر از این نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باس به چه زبوني به ملت حالي كرد بي پولي دليل جرم نميشه واله اين علماي ما كل عمرشونو با گشنگي و نداري و بدهكاري و بيماري خودشونو و زن و بچه شون طي كردن و يه صدم ميليمتر هم راه خلاف نرفتن و صب تا شبم خدا رو شكر ميكردن اونوخ ملت بخاطر بي پولي هزار تا خلاف ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
صدات از جاي گرم بلند ميشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
چرا یرنامه ی حالا خورشید جمع شد
Germany
ناشناس
۰۸:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
دقيقا چى شد!!!؟؟؟؟؟
آخرین اخبار