استاندار کردستان:

مردم کردستان به عقب باز نخواهند گشت

استاندار کردستان در پیامی حادثه تروریستی در مریوان را محکوم کرد و گفت: مردم کردستان به عقب باز نخواهند گشت.

مردم کردستان به عقب باز نخواهند گشتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر شنبه در پیامی حمله تروریستی معاندان و ضد انقلاب، شهادت ۱۱ نیروی نظامی کشورمان را به خانواده‌های معظم شان، مردم مرزدار استان کردستان تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و آگاه کردستان

همان گونه که مطلع هستید شب گذشته عواملی مزدور و تروریست که همواره می‌خواهند کردستان را ناامن و آینده شما و فرزندان‌تان را با حرکات کور تروریستی تباه کنند، با حمله تروریستی تعدادی از سربازان مدافع این مرز و بوم را در شهرستان مریوان به شهادت رساندند.

محکوم کردن این اقدامات که توسط گروهک‌های تروریستی صورت می‌گیرد، وظیفه ذاتی هر فردی است، گروهک‌هایی که سران خیانتکار آنان خود در امان نشسته و جوانان ناآگاه و فریب خورده را به جنگ‌هایی بی‌حاصل می‌فرستند هرگز دلسوز و حامی مردم کردستان نبوده و می‌خواهند از خون این مردم برای بقای خود ارتزاق کنند.

هر وجدان بیداری می‌داند که در سال‌های اخیر توسط دولت و تمام دلسوزانی که سربلندی و پیشرفت و آرامش کردستان آرزوی آنهاست، گام‌های مناسب و بلندی در بخش‌های مختلف و زیربنایی برای توسعه استان و رفع نواقص و اصلاح امور برداشته شده است.

حرکات توطئه آمیز اخیر با طراحی ایادی استکبار و استعمار در آنسوی مرز‌ها در راستای جلوگیری از پیشرفت ایران و کردستان و نا آرام سازی دائم این منطقه به قیمت از میان رفتن آینده مردم و جوانان کُرد صورت می‌گیرد تا همواره کردستان را ناامن و در فضایی نظامی و امنیتی قرار داده و حضور خود را به عنوان مدافعان پوشالی مردم موجه نشان دهند.

چهار دهه دشمنان این ملت و نظام روش‌های مختلفی را جهت ضربه به اراده پولادین مردم کردستان که همواره حامی انقلاب اسلامی بودند، آزمودند و نتیجه‌ای جز ناامیدی خود و خسران و زیان برای مردم کردستان نداشتند.

مردم مصمم‌تر از گذشته بر آرمان‌های خود وفادار ماندند و حال که این گروه‌ها با سوء استفاده از شرایط منطقه و جیره‌های آلوده به خون پاک جوانان میهن که از ایادی منطقه‌ای استعمار دریافت کرده اند تصمیم به تکرار بیراهه خود دارند، رجاء واثق دارم جوابی دندان شکن از سوی مردم کردستان خواهند گرفت.

در پایان ضمن تسلیت شهادت این مدافعان مام مهین به مردم شهیدپرور کردستان و بخصوص خانواده‌های معزز آنان و تقاضا از همگان برای حفظ آرامش و خویشتنداری؛ از تمام گروه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌خواهم این حرکات تروریستی را محکوم نموده و از تریبون‌ها و رسانه‌ها، صدای اعتراض واقعی مردم کردستان علیه این چنین جنایاتی که به نام کرُد و به کام مثلث زر و زور و تزویر در منطقه انجام می‌شود را به گوش همگان برسانند.

در درگیری مسلحانه بامداد امروز (شنبه) در مرز‌های شهرستان مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیرو‌های نظامی کشورمان، ۱۱ نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.

۱۰ نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه هستند.

این پایگاه که در منطقه‌ای سخت گذر واقع شده بامداد امروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد، بیشتر نیرو‌های نظامی در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیدند.

شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است، استان کردستان دارای ۲۲۰ کیلومتر مرز با کشور عراق است.


بیشتر بخوانید: 11 نفر در مرزهای مریوان به شهادت رسیدند/ گروهک تروریستی «پژاک» عامل جنایت +اسامی شهدا


انتهای پیام/ز

پیام تسلیت استانداری کردستان به مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.