یادداشت انتقادی سخنگوی اردوغان درباره تصویب قانون «کشور یهود» در کنست

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در یادداشتی تصویب لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی را اقدامی مشابه نظام آپارتاید ارزیابی کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آ‌رتی،  ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، از تصویب لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» به شدت انتقاد کرد.

او در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی زبان دیلی صباح ترکیه این اقدام را طرحی برای نابودی فلسطین توصیف کرد و نوشت: از همه افرادی که به صلح و عدالت باور دارند می‌خواهیم که با این قانون مخالفت کنند.

این مقام ترکیه‌ای تاکید کرد صهیونیست‌ها با با تصویب این قانون طرح‌هایشان را برای از میان بردن مردم فلسطین و حذف فلسطین وارد مرحله جدیدی کرده‌اند.

کالین افزود: قانونی را که برخی رسانه‌های غربی آن را قانون بحث برانگیز کشور یهودی توصیف کرده‌اند، در واقع باید یک اقدام نژادپرستانه و مشابه نظام آپارتاید ارزیابی کرد.

او با انتقاد از اینکه در این قانون «اسرائیل» میهن تاریخی قوم یهود توصیف شده است، درباره خطر‌هایی که فلسطینی‌ها با آن مواجهند، هشدار داد.

سخنگوی اردوغان افزود: این گام اسرائیل آخرین میخی بود که بر تابوت راه حل دو ملت زده شد. بر اساس این قانون فقط «یهودیان» حق تعیین سرنوشت خود را دارند و جایگاه فلسطینی‌هایی -که تاکنون نیز در اسرائیل شهروند درجه دو محسوب می‌شدند- از این نیز بدتر خواهد شد.

کالین تصریح کرد تل‌آویو که از حمایت دولت دونالد ترامپ نیز برخوردار است اکنون تلاش می‌کند که اشغالگری را قانونی جلوه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار