کمیسیون ویژه تعیین درصد جانبازان استان کردستان برگزار شد

معاون بهداشت و درمان بنیاد کردستان گفت: در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی که در استان برگزار شد، ۲۹۷ جانباز تحت معاینه قرار گرفتند.

کمیسیون ویژه تعیین درصد جانبازان استان کردستان برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد احمدی معاون بهداشت و درمان بنیاد کردستان، با اشاره به برگزاری کمیسیون تعیین درصد جانبازان اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز در استان کردستان تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

وی افزود: در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی که در استان برگزار شد، ۲۹۷ جانباز تحت معاینه قرار گرفتند. این کمیسیون به منظور رسیدگی به اعتراض جانبازان نسبت به درصد مشخص شده برای آنان، تعیین درصد از کارافتادگی و پذیرش جانبازانی که تازگی تشکیل پرونده داده‌اند، برگزار شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد کردستان با اشاره به اینکه در این کمیسیون میزان عارضه جانبازی، جانبازان بر اثر تیر و ترکش و مین مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: در این کمیسیون ۹ نفر از پزشکان و متخصصان اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، داخلی، پزشک عمومی، جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب و دو نفر کادر همکار حضور دارند.

احمدی با اشاره به اینکه این کمیسیون بنا به درخواست استان تشکیل شده است، اعلام کرد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان کردستانی سالی دو بار برگزار می‌شود که امروز نخستین کمیسیون پزشکی برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی حق پرستای و کمیسیون مبانی خانواده به زودی برای جانبازان استان یادآور شد: کمیسیون ویژه حق مراقبت و نگهداری و حق پرستاری ویژه خانواده معظم شاهد و جابنبازان و افراد تحت تکفل آن‌ها در راستای خدمات رسانی به ایثارگران استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: وزارت بهداشت ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.