آیت الله آملی لاریجانی مطرح کرد؛

دشمن می‌خواهد با ورود به مسائل اقتصادی به کشور ضربه بزند/ برخی در داخل آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

سفرای کشور نماینده جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستندرئیس قوه قضاییه گفت: دشمن می‌خواهد با ورود به مسائل اقتصادی به کشور ضربه بزند و ما باید این راه را ببندیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در همایش روسای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه میلاد مسعود امام رضا (ع) هستیم و از خدا می‌خواهیم که ما را به انوار این بزرگان و ائمه نزدیک کند.

وی افزود: باید از خدمات مهم وزارت امور خارجه و تلاش‌های سفرا در سراسر کشور‌ها تشکر کنیم، زیرا نماینده جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستند و از وزیر امور خارجه که در مجامع بین الملی با صلابت و خوب صحبت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شناخت ماهیت جمهوری اسلامی بسیار مهم است و اگر در این زمینه تفکر کنیم، ریشه تمام دشمنی‌های آمریکا و اذناب آن را با کشور خود پیدا می‌کنیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام بی بدیل است که با دعا و ادعا نمی‌توانیم این بی‌بدیل بودن نظام را اثبات کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در فضای نظام لیبرال دموکراسی، نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که در آن هم اعتقاد به شیوه مردم سالاری وجود دارد و از سوی دیگر ترکیبی از مردم سالاری و ارزش‌های دینی است که البته لوازم و اقتضائاتی دارد.

وی با بیان اینکه اصل دوم قانون اساسی صراحتا می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی ایران بر ۶ پایه استوار است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید و اختصاص حاکمیت خدا، عدل الهی، نبوت و امامت استوار است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: این نظام بر پایه ارزش‌های الهی و انسانی بنا شده است. راه جمهوری اسلامی از راه لیبرال دموکراسی جدا است.

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های لیبرال دموکراسی، فرد گرایی است و اینکه هر انسانی متعلق به خودش است و خودش ارزش‌هایش را تعیین می‌کند و انسان‌ها باید بر اساس نیاز‌های خود مسائل را مشخص کنند و دولت‌ها کمترین دخالت را داشته باشند و کار دولت‌ها حداقلی است و نباید در ارزش‌های مردم دخالت کند و کاری نباید به سعادت مردم داشته باشد و همین حرف‌ها را زمانی در کشور ما به خورد مردم می‌دادند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ادعای اینکه لبیرال دموکراسی بی طرف است و در کار دولت‌ها کاری ندارد، دورغ است و جمهوری اسلامی ایران نظامی است که از ابتدا بر روی ارزش‌ها اصرار دارد و به فردگرایی اعتقاد ندارد، زیرا اسلام به فردگرایی اعتقادی ندارد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: لیبرال دموکراسی شکننده است، زیرا افراد به نفع خودشان کار می‌کنند و ما در کشور کار‌ها را با اتحاد و همبستگی جلو می‌بریم.

وی گفت: لبیرالیسم ادعا‌ داشت که تمام جهان را فرا گرفته است و در این بستر نظام جمهوری اسلامی برپایه توحید و ارزش‌های الهی شکل گرفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود به بنیان‌های این نظام و مسئله حضور مردم در صحنه اعتقاد داشتند و مقام معظم رهبری نیز همین نظر را دارند و کاری هم به روی کار آمدن جناح‌های مختلف نداشتند و در طول این 40 سال دیدیم که هم چپ‌ها و هم راستی‌ها روی کار آمدند، اما بر اساس نظام اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران به راه خود ادامه داد.

آیت الله آملی لاریجانی بیان کرد: افرادی که نسشته‌اند و اتاق جنگ تشکیل داده‌اند به این توجه دارند که یک نظام اسلامی چه اقتضائاتی دارد. ما نباید غافل از این موضوع باشیم. در طول این 40 سال کودتا، جنگ و تحریم کردند، اما همچنان این نظام مقتدر باقی مانده است.

وی افزود: در یمن هم وضعیت مردم رقت انگیز است، اما مردم یمن مانند کوه ایستاده‌اند.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز آمریکایی‌ها کاملا آشکار و عیان ایستاده‌اند و می‌گویند ما این نظام را نمی‌خواهیم و با فشار در پی فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: مسئولان در کنار کار‌های اجرایی سنگین باید یک نگاهی به ماهیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

وی گفت: غربی‌ها صد‌ها کتاب در رابطه با لیبرال دموکراسی نوشته‌اند، اما چرا ما این کار را نمی‌کنیم و کتابی در مورد ماهیت جمهوری اسلامی ایران نمی‌نویسیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر‌تر از همیشه در منطقه و صحنه بین الملل حضور پیدا کرده است و آمریکا از فروپاشی این نظام صحبت می‌کند، اما نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی قدرتمند با سرمایه‌های زیاد از جمله سرمایه انسانی است که در منطقه بی بدیل است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ما در بحث پزشکی، هسته‌ای و علمی پیشرفت داشتیم و این مسائل جزء سرمایه‌های کشور است.

وی تاکید کرد: برخلاف توهمات رئیس جمهور آمریکا که به دنبال آن است که مسئولان کشور ما با او تماس بگیرند، مردم کشور ما با هم اتحاد دارند و منسجم‌تر شده اند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: سخنان امروز رئیس جمهور بسیار مقتدرانه، خوب و مشابه صحبت‌های رهبری بود و این حرف‌ها تبلیغ نیست.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امروز هر سه قوای کشور با هم متحد هستند و وظیفه دینی و شرعی ما این است که توطئه‌های دشمن را با کار جهادی خنثی کنیم و هر قدمی برای این کشور حسنه و عبادت است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با ورود به مسائل اقتصادی به کشور ضربه بزند و ما باید این راه را ببندیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آقای ترامپ چه می‌گوید، ما اعتقاد داریم همه چیز در دست خدا است و همه چیز به خدا قائم است و اگر نگاه مسئولان ما این باشد، نباید از چیزی ترسید.

وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به تقویت ایمان و باور دینی و تدبیر نیاز دارد.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در روایتی آمده انسان باید به گناهان به گونه‌ای نگاه کند که همین دم می‌خواهد بمیرد، اما باید گفت که در مورد سازندگی انسان باید به گونه‌ای فکر کند که قرار است هزاران سال عمر کند.

وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرتمند و مقتدر دارد و توانسته داعش را از منطقه خارج کند و شهدای زیادی داده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آمریکا به داعش و عربستان هزاران دلار کمک کرده است و می‌گوید جمهوری اسلامی ایران نباید در منطقه باشد. امروز آمریکایی‌ها در غرب خاورمیانه ۷ تریلون دلار هزینه کردند و به چیزی دست پیدا نکردند و آن‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند و همچنین می‌خواستند اسراییل را امن نشان دهند که امروز ناامن‌ترین نقطه جهان است.

وی افزود: مسئولان ما در خارج از کشور و سفرا باید به این مسائل توجه داشته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: قوه قضاییه بار‌ها اعلام کرده در مسئله اقتصادی که بحث امروز کشور است و دولت و وزارت امورخارجه هم در آن نقش اصلی را دارند، از دولت حمایت می‌کنیم، به ویژه درباره امنیت اقتصادی کمک می‌کنیم تا از سرمایه‌های داخلی و خارج از کشور حمایت کنیم و برای آن برنامه‌هایی هم داریم، البته بار اجرایی کشور برعهده دولت است، اما ما حاضر به کمک هستیم.

وی در رابطه با قوه قضاییه گفت: امروز قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان کشور نقش مهمی در کشور دارد و در فصل ۱۵۶ به قوه قضاییه وظایفی زیادی از جمله فصل و ختم اختلافات داده شده است و بحث جلوگیری از آزادی‌های فردی مهم ترین بحث در پیشگیری از جرم است.

رئیس قوه قضاییه گفت: با وجود این گستردگی کار قوه قضاییه مورد هجمه دشمن است، زیرا می‌داند که جلوی کار آن‌ها را گرفته است. برای تخریب قوه قضاییه هزینه زیادی کردند و متاسفانه برخی در داخل کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی افزود: حال یک دختر در فضای مجازی رقصیده است و ما از آن گذشته‌ایم و او را آزاد کردیم که آن را به قوه قضاییه نسبت می‌دهند. صدا و سیما هم مستندی پخش می‌کند که این کار درست نبود.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: خانم دیگری فساد می‌کند و به 2 سال حبس محکوم می‌شود و در بوق و کرنا می‌کنند که ۲۰ سال به حبس محکوم شده است. قوه قضاییه با مفاسد و اختلاس‌های بزرگ مبارزه کرده است

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن با تمام قوا با ما مخالفت می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون در قوه قضاییه برای هر دعوایی باید پرونده تشکیل شود، بعد برای همین موضوع هم جریان سازی می‌کنند، افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده تشکیل شد که تقریبا به همین مقدار پرونده هم رسیدگی شده است. البته این مقدار پرونده یکتا نیستند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه ۵ سازمان تابعه دارد، تصریح کرد: یک دستگاهی که این همه خدمات ارائه می‌دهد، حال اگر در جایی مشکلی هم داشته باشد، اشکال ندارد. البته بسیاری از آن‌ها هم بی معنی است و بر اساس دشمنی‌های شخصی است و برای رسیدکی نشدن به یک پرونده، هجمه‌های زیادی ایجاد می‌کنند و در یک نمونه برای رسیدگی نشدن به یک پرونده، علیه رئیس دو قوا جریان سازی کردند، اما ما با اقتدار به کار خود ادامه دادیم و به این صحیت‌ها توجه نکردیم.

وی گفت: همه فضای مجازی و صد‌ها شبکه تلویزیون‌ را علیه قوه قضاییه تجهیز کردند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی هجمه دشمن به خصوص آمریکا، مسئله حقوق بشر است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: به عنوان مثال بر روی مسئله قصاص تاکید می‌کنند که اکثر کشور‌های اسلامی به آن اعتقاد دارند و یک حق است که می‌توان از آن گذشت که ما سعی داریم تا پرونده‌‎ها را به صلح و سازش ختم کنیم که معمولا هم یک سوم پرونده‌ها به اعدام ختم نمی‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از همجه‌ها و دروغ‌های شاخ دار این است که مثلا می‌گویند فردی افغانی در اصفهان اعدام شده که ما هرچه جستجو کردیم اسم این فرد را در پرونده‌ها پیدا نکردیم و می‌گویند که افراد بدون رسیدگی به پرونده آن‌ها اعدام می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: بحث حقوق بشر امروز یک ابزار در دست کشور‌های سلطه‌ به ویژه آمریکا است، در حالی که نقض حقوق بشر در آمریکا بدتر است، همین زندان گوانتانامو بدترین نمونه است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: کشتار‌های جمعی و قرار دادن سلاح در اختیار کشور‌های سفاک منطقه از نمونه‌های دیگر کار‌های ضد حقوق بشر کشور‌های سلطه است و بعد ایران محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم با وجود مجموعه‌های سرمایه‌‌ای کشور از جمله سرمایه مالی و سرمایه انسانی، به همراه تلاش از این صحنه هم با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
ما باید خیلی مراقب توطئه دشمنان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
دلار ١٠ هزارتومني و سكه ٣٠٥ ميليوني يعني ضربه بزرگ به اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید با عمل با مردم صحبت کرد
خواهشن فکری برای بیکاری بکنین
Germany
کرنینا
۲۰:۲۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
لعنت به دشمنان اسلام و ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۱ تير ۱۳۹۷
به پرونده اختلاسگران هر چه زودتر رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خدا شما را حفظ کند، با وجود شما عدل علی (ع) برقرار است
عجرکم عندالله
Germany
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
ضربه ای که میخوریم از دشمنان داخلی است. چرا با مفسدان اقتصادی با جدیت برخورد نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید مفسدان اقتصادی را بشدت تنبیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
با اختلاسگران برخورد قضایی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
برخورد قضایی یعنی چی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خواهشا یک راه حلی برای این مشکل پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید با متخلفان به شدت بر خورد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
قطعی شدن تاثیر معدل در سال 98
میتواند خیلی ضربه بزند
مسولین به فکر باشند
این حجم استرس برای دانش آموزان
ایا مشکل از خارج است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
لطفا متخلفان را مجازات کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید با مفسدان اقتصادی و اختلاسگران به شدت مقابله شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
ما باید با کمک هم درس بزرگی به دشمنان بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۷
گرونی خیلی زیاد شده وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید خیلی مراقب توطئه دشمنان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باید با تمام قدرت غنی سازی هسته ای ار ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
غریب
۱۶:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۷
ما باید با اتحاد هم جلیو دشمنان بایستیم و چونه آنها را به خاک بمالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خدا دشمنان ایران اسلامی را نابود کنه
آخرین اخبار