آب آشامیدنی حیوانات وحشی منطقه گُرز سنگان خاش تامین شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش گفت: کارشناسان این اداره با همکاری و همراهی مردم بومی آب آشامیدنی مورد نیاز حیوانات وحشی منطقه گُرز سنگان این شهرستان را تامین کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد جواد عرب مجاهد رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش اظهار داشت: کار لایروبی ۲ چشمه و چاه آب آشامیدنی در منطقه عشایری کالک حوزه گُرز سنگان انجام و یک حوضچه ذخیره آب نیز در جوار چشمه شور این منطقه ایجاد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در منطقه گُرز سنگان گونه‌های منحصر بفرد جانوری زیست دارند اجرای این طرح‌ها در دستور کار اداره محیط زیست خاش قرار گرفت تا عشایر منطقه و حیوانات بتوانند نیاز‌های آبی خود را در این فصل گرما و شرایط سخت خشکسالی تامین کنند.

عرب ادامه داد: در سایر مناطق دیگر خاش هم که با این گونه شرایط مواجه هستند کار‌های عمرانی را با مشارکت مردم انجام خواهیم داد.

وی افزود: بسیاری از وحوش منطقه مانند آهو، بز، قوچ کوهی و ... در شرایط سخت خشکسالی و نیز حضور شکارچیان بی رحم نابود شده اند بنابراین تلاش می‌کنیم از انقراض گونه‌های باقی مانده پیشگیری کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش ادامه داد: کار دان پاشی برای پرندگان و تامین غذای مورد نیاز حیات وحش نیز در دستور کار است و خوشبختانه در فصول مختلف سال توانسته ایم با همکاری محیط بانان و مردم بومی به حفظ بخشی از گونه‌های جانوری کمک کنیم.

وی گفت: بسیاری از مناطق شهرستان خاش در شمار نقاط شکار ممنوع قرار دارند و با توجه به حساسیت این مناطق از ظرفیت یک تا چهار همیار محیط زیست در هر نقطه بهره می‌بریم.

انتهای پیام/گ

تامین آب آشامیئنی حیوانات وحشی خاش

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار