یازده هزار و 696 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: یازده هزار و 696 دانش آموز تحت پوشش  کمیته امداد قرار دارند  و هم چنین 2هزار و 63 دانشجو نیز از خدمات اموزشی این نهاد بهره مند می شوند.  

پرداخت بیش از۱۸ میلیاردتومان کمک معیشت به مددجویانمعاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه    در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷۴ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند، عنوان کرد: ۴۳ درصد از این خانوارها به دلیل فوت سرپرست، ۱۱,۵ درصد به دلایل طلاق و متارکه، ۷.۵ درصد به دلیل بیماری سرپرست و باقی خانوارها با دلایل دیگری تحت حمایت درآمده اند.
 
کیومرث رحمتی پور با یادآوری اینکه بیش از ۵۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان از کمک معیشت ماهیانه برخوردار می شوند، افزود: این نهاد ماهیانه به طور تقریبی بیش از ۱۸ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان کمک معیشت به خانوارهای تحت حمایت پرداخت می کند.
 
وی بیان کرد: این میزان کمک معیشت ماهیانه شامل مستمری امداد، مبلغ افزایشی کمک معیشت و یارانه عمومی دولت است که به صورت تجمیعی به خانوارهای تحت حمایت پرداخت می شود.
 
رحمتی پور با اشاره به اینکه مبلغ کمک معیشت افزایشی خانوارهای مددجو در تیرماه سال جاری نیز ۱۴ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: این نهاد ماهیانه حداقل ۲۰۷ هزارتومان کمک معیشت به خانوارهای تک نفره و حداکثر ۷۴۴ هزار تومان به خانوارهای پنج نفره و به بالا می پردازد.
 
وی همچنین به میزان ورودی و خروجی این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: زلزله هفت و سه دهم ریشتری آبان ماه سال ۹۶ باعث شد در عین خروج هشت درصد از جمعیت کمیته امداد در سال گذشته بیش از ۹ درصد به دلیل مشکلات و آسیب های زلزله تحت حمایت این نهاد قرار گیرند.
 
پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال به سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه عشایر و روستاییان، کمک هزینه ازدواج، ودیعه مسکن، کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانش آموزان و دانشجویان، وام های کارگشایی،تامین هزینه های درمانی و دارویی بیماران و از کارافتادگان ،حمایت از بیماران صعب العلاج ، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال سن و حمایت غذایی از مادران باردار برخی از اقدامات اساسی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند است که رحمتی پور به آن ها اشاره کرد.

 

وی گفت: 467 تن از مددجویان را بیماران سرطانی و 79 پیوند کلیه؛ 55 نفر ام اس و 16 بیمار هموفیلی و 35 تالاسمی  تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: برای بیماران پیوند کلیه 18 میلیون تومان  برای درمان در نظر گرفته شده است و کمیته امداد استان کرمانشاه  با 363مرکز بیمه قرار داد دارد و 164 پزشک عمومی و متخصص و دندانپزشک  بیماران  مددجو درمان می کنند.

رحمتی پور گفت:11هزار و 696 دانش آموز تحت پوشش  کمیته امداد قرار دارند  و هم چنین 2هزار و 63 دانشجو نیز از خدمات اموزشی این نهاد بهره مند می شوند.

وی افزود:وی با اشاره به بهره مندی کمیته امداد از مددکاران برای تسریع در خدمات رسانی به افراد تحت پوشش گفت: مددجویان خواهر زیر 50سال را به بانوان مددکار سپردیم و برای ارائه خدمات بهتر برون سپاری و تخصصی شدن کارها انجام می شود.

رحمتی پور گفت: هم چنین با توجه به بررسی هایی که از نظر تغذیه صورت گرفته است برای کودکان زیر 5سال و نیز مادران باردار که سبد تغذیه ای در نظر گرفتیم که دچار سو تغذیه نشوند.

 

وی بیان کرد: خانوارهای تحت پوشش را 65 درصد در مناطق شهری و 35 دردصد در مناطق روستایی تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام/ز


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار