جنبش امل لبنان قانون نژادپرستانه «کشور یهود» را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش «امل» لبنان در بیانیه‌ای موضع خود را در خصوص قانون نژادپرستانه «کشور یهود» اعلام کرده و به شدت این قانون را محکوم کرد.

جنبش امل لبنان قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان را به شدت محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، دفتر سیاسی جنبش «امل» لبنان روز یکشنبه در بیانیه‌ای موضع خود را در خصوص قانون نژادپرستانه «کشور یهود» اعلام کرده و به شدت این قانون را محکوم کرد.

دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در این بیانیه اعلام کرد، این جنبش با خشم و ناخرسندی به تحولات جاری در منطقه در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی می‌نگرد و یکی از ابعاد بین‌المللی این تصمیم، تصویب قانون نژادپرستانه (به اصطلاح) «کشور یهود» در کنست (پارلمان) اسرائیل است؛ قانونی که بر اساس آن اسرائیل سرزمین ملی ملت یهود قلمداد می‌شود و حق تعیین سرنوشت به یهودیان محصور می‌ماند و قدس بزرگ (شرق و غرب قدس) پایتخت ابدی اسرائیل است.

در این بیانیه آمده است آن چه (از سوی صهیونیست‌ها) مطرح می‌شود تلاشی برای ناکام گذاشتن امید و آرمان فلسطینیان در خصوص بازگشت (به سرزمین مادری شان یعنی فلسطین)؛ تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان یکی از خطرناک‌ترین قوانینی است که در راس همه قوانین نژادپرستانه قرار دارد و به طور ویژه قدس و مقدسات آن را هدف قرار می‌دهد. این قانون برای طرح یهودی‌سازی هدف‌گذاری شده است و به مثابه اعلان جنگ علیه موجودیت ملت فلسطین است.

در این بیانیه از جامعه بین المللی درخواست شده است موضع علنی و آشکاری را در قبال این قانون نژادپرستانه اتخاذ کند. قانونی که امنیت، صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را متزلزل و فتنه دینی و مذهبی ایجاد می‌کند و همچنین باعث بروز جنگ‌ها و تنش‌های سیاسی روز افزون در منطقه خاورمیانه می‌شود.

جنبش امل از ملت فلسطین می‌خواهد متحد شوند و موضع و رویکرد سیاسی خود را منسجم کنند.

این جنبش همچنین از امت عربی و اسلامی می‌خواهد با دشمن اصلی خود، اسرائیل مقابله کنند.

انتهای پیام/

محکومیت قانون نژادپرستانه «کشور یهود» توسط جنبش امل لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار