معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان :

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون از امروز اجرایی می شود/ ثبت 14 هزار شکایت از سوی رانندگان کامیون

حسن نیا گفت:از امروز اول مرداد ماه تمامی کامیون‌داران به همراه خانواده خود بیمه تکمیلی می‌شوند.

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون از امروز اجرایی شد/ ثبت 14 هزار شکایت از سوی رانندگان کامیونعبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات اخیر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مبنی بر پیگیری مطالبات کامیون‌داران اظهار کرد: از امروز اول مرداد ماه تمامی کامیون‌داران به همراه خانواده خود بیمه تکمیلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی مذاکراتی که با سازمان بیمه تأمین اجتماعی و وزارت کار و تعاون اجتماعی صورت گرفت، 900 هزار راننده اسنپ‌بار به همراه خانواده خود بیمه می‌شوند، گفت: تمامی هزینه‌های بیمه تکمیلی از سوی شرکت‌ها پرداخت می‌شود و رانندگانی که دارای کارت هوشمند هستند، تحت این بیمه قرار می‌گیرند و تا به امروز 170 میلیارد تومان جهت بیمه تکمیلی رانندگان پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با راه‌اندازی سامانه 3 هزار و 141 تمامی شکایات رانندگان ثبت و رسیدگی می‌شود به طوری که تا به امروز 14 هزار شکایت اعلام شده و بیش از 400 پرونده شکایت در کمیسیون ماده 12 رسیدگی شده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه تمامی کمیسیون‌های دریافتی از سوی شرکت‌های حمل ونقلی به صورت کامل و رصد و نظارت می‌شود، گفت: با تمامی شرکت‌های متخلف حمل ونقلی برخورد می‌شود. در این بخش سعی کرده‌ایم تمامی دلالان و واسطه‌گرانی که باعث ایجاد مشکلات در این بخش شده اند را حذف کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای یادآور شد: یکی از مطالبات اصلی کامیون‌داران افزایش کرایه حمل ونقل بود که با تشکیل جلسات مختلف با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان کامیون‌داران، کرایه حمل بار تا 20 درصد در استان‌های مختلف افزایش یافت. البته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز مذاکراتی صورت گرفت تا  تعرفه حمل بار فرآورده‌های نفتی نیز بیشتر افزایش یابد.

وی از راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش لاستیک در پایانه‌های مختلف حمل ونقلی خبر داد و گفت: با افزایش قیمت اقلام مصرفی از جمله لاستیک و لوازم یدکی طی رایزنی‌هایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم مکانی را در پایانه‌های بار و مسافری جهت توزیع مستقیم و بدون واسطه لاستیک راه‌اندازی کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیسیون ویژه ماده 12  خبر داد و گفت: کمیسیون ویژه ماده 12 جهت رسیدگی به موقع تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در خصوص کمیسیون اخذ اضافی از راننده و عدم مسئولیت‌پذیری در رابطه با پرداخت کامل کرایه به راننده از سوی ادارات کل تشکیل شد.

قیمت پایه‌ای برای تن کیلومتر تا روز شنبه ششم مرداد ماه تعیین می‌شود

در ادامه فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه یکی از مطالبات پایه‌‌ای کامیون‌داران محاسبه کرایه بر اساس تن کیلومتر بود، در این خصوص اقدامات و برآوردهای اولیه صورت گرفت و قیمت پایه‌ای برای تن کیلومتر تا روز شنبه ششم مرداد ماه تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول تعیین محاسبات تن کیلومتر در 8 کلاس پایه‌ای انجام شده است، گفت: سعی شده تمامی مؤلفه‌هایی که در تعیین تن کیلومتر تاثیرگذار بوده استخراج  شود و این موضوع در حال بررسی است.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اظهار کرد: عوارض آزادراه‌ها، حمل بارهای سنگین، مسیرهای صعب‌العبور و کوهستانی در تعیین محاسبه تن کیلومتر تاثیرگذار خواهد بود.

مداح یادآور شد: هم‌اکنون 4 میلیون عدد کرایه در مسیرهای مبدا و مقصد محاسبه شده و نرخ پایه تن کیلومتر تا هفته آینده به صورت کامل اعلام می‌شود.

وی افزود: بسیاری از صاحبان کالا به دلیل اثرگذاری مستقیم تن کیلومتر بر قیمت مصرف کننده مخالفت خواهند کرد به همین دلیل سعی می‌کنیم این محاسبات با دقت کامل انجام شود تا مشکلی برای صاحبان کالا و رانندگان ایجاد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل هروی کاریزی
۱۳:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
باسلام.ازچه طریق میتونم از بیمه تکمیلی خودم باخبربشم که تحت پوشش هستم یا نه؟ضمن اینکه برج 97/7ثبت نام اولیه رو انجام دادم.
Germany
ابراهیم
۲۳:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
باسلام بیمه تکمیلی رانندگان از کی فعال میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ایزانلو
۱۸:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
کار رانندگی در بیرون شهری سخت است شب بیداری خرابی ماشین رانندگی گرماوسرما دوری از خانواد فقط یک رانند میدن من چه میگم
Iran (Islamic Republic of)
قدرت زریان
۱۳:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
باسلامسن بازنشستگی در حالی که قبلا شرکتها حق ما رانندگان را پایمال کردند وبا توجه به شغل بسیار سخت و زیان اوری داریم وشب نانندگی وروز هم دنبال بدبختی وکار ماشین هستیم وبدهکاری وقسط ومشکلات چه در استراحت وحتی در حال رانندگی با این وضع اقتصادی خانواده ها بسیار زیاد است
آخرین اخبار