مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی:

انتشار لیست دریافت کنندگان ارز رسمی تا دو روز آینده/وزارت صمت سانسور کرد

کسری پور گفت: لیست همه دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی را تا دو روز آینده منتشر خواهیم کرد.

بانک مرکزی به زودی فهرست همه گیرندگان ارز رسمی را منتشر می‌کندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کسری پور در برنامه پایش از تصمیم ستاد اقتصادی دولت در جلسه شب گذشته خبر داد و اظهار کرد:رئیس جمهور به بانک مرکزی و وزارتخانه های متولی واردات کالا دستور داد که آمار گیرندگان ارز دولتی را منتشر کنند ، با توجه به درخواستی که از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تاریخ ده تیرماه داشتیم فهرست کالایی منتشر شد ، دو روز بعد از آن لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ خودرویی نیز منتشر شد.

مهدی کسرایی پور افزود : البته این دو لیست شامل همه کسانی که ارز گرفتند نبود و وزارتخانه صنعت معدن و تجارت برخی از اسامی را منتشر نکرد. لیستی هم که آقای جهرمی منتشر کرد لیست تخصیص ارز بود نه تامین ارز ، واردات فرآیند مشخصی دارد و ثبت سفارش ، تخصیص و تامین ارز از مراحل ورادات است.

تا دو روز آینده اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی منتشر می شود

وی در مورد زمان انتشار لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت : ما به عنوان بانک مرکزی دغده هایی داشتیم و امروز در جلسه ای که با حضور آقای جهانگیری داشتیم مقرر شد که بانک مرکزی ظرف دو روز آینده لیست کلیه ارز بگیران را منتشر کند.

گفتنی است؛ پیش از این بانک مرکزی فهرست ده‌ها شرکت و نهاد دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را منتشر کرد که گفته می‌شود نام بخش عمده دریافت کنندگاه ارز دولتی در این لیست نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار