خبرگزاری اسپوتنیک بررسی کرد؛

چرا بوریس جانسون نسبت به ترزا می‌ فرد بهتری برای انجام مذاکرات برکسیت بود؟

انگلیسی‌ها معتقدند وزیر امور خارجه مستعفی انگلیس نسبت به نخست‌وزیر این کشور مجری بهتری برای برکسیت بود.

چرا بوریس جانسون نسبت به ترزا می‌ فرد بهتری برای انجام مذاکرات برکسیت بود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انگلیسی‌ها معتقدند بوریس جانسون، وزیر امور خارجه مستعفی انگلیس نسبت به ترزا می، نخست وزیر این کشور مجری بهتری برای برکسیت بود زیرا او در مذاکرات با بروکسل برای مسائل حساس پاسخ داشت در حالی که ترزا می نه از حمایت هواداران خروج از اتحادیه اروپا و نه از حمایت مخالفان آن برخوردار نیست.

لودمیلا بابینینا، سیاستمدار روس و رئیس مرکز همگرایی سیاسی آکادمی علوم روسیه به شبکه تلویزیونی راشا تودی توضیح داد که چرا ساکنان انگلیس بورس جانسون را سیاستمدار بهتری برای تحقق برکسیت می دانند.

به گفته این کارشناس، سیاست کنونی ترزا می «رویکرد موفقی» نیست.

وی گفت: «در مورد آنچه که به بوریس جانسون مربوط می شود، او برکسیت سخت را بهتر از می تحقق می بخشید. آنهایی که به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند فقط برکسیت سخت را ترجیح می دهند. به همین علت است که آنها از سیاست نخست وزیر کنونی چندان راضی نیستند.»

با این حال، ترزا می نمی تواند روی حمایت انگلیسی هایی که به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند، حساب کند. زیرا به گفته این کارشناس، او برکسیت نرم را محقق نمی کند. کشور از اتحادیه گمرکی و بازار مشترک داخلی خارج می شود. این بدان معناست که انگلیس تلاش می کند شروط ویژه ای مطالبه کند که اتحادیه اروپا به احتمال زیاد آنها را نخواهد پذیرفت.

این کارشناس همچنین به شهرت جانسون اشاره کرد. او که زمانی شهردار لندن بود از حمایت ساکنان پایتخت برخوردار است. به علاوه، انگلیسی ها از بلاتکلیفی در سیاست نخبگان کنونی خسته شده اند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش در اعتراض به " کتاب سفید" ترزا می در خصوص برکسیت استعفا کرد.
22 ژوییه، ساندی تایمز نتایج نظرسنجی مؤسسه یوگاو را منتشر کرد که بر اساس آن، بیشتر پرسش شوندگان معتقد بودند بوریس جانسون می توانست برکسیت را بهتر مدیریت کند. پس از او نایجل فاراژ پایه گذار حزب استقلال انگلیس بهترین گزینه بود برای این کار بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز برای موفقیت در مذاکرات با بروکسل در مکان سوم این نظرسنجی بود.

ترزا می در بین محبوب ترین پاسخ ها نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار