واکنش سوریه به انتقال عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها»

وزارت خارجه سوریه افشای ماهیت گروه کلاه سفید‌ها را ننگی برای رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی حامی آن دانست.

واکنش سوریه به انتقال عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه سوریه امروز دوشنبه به انتقال عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها» از این کشور به اردن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به افشای ماهیت واقعی گروه کلاه سفید‌ها و ارتباط آن با رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های غربی، از سازمان‌های بین المللی خواست مواضع خود را که به سبب افشای ماهیت واقعی این گروه خدشه دار شده است اصلاح و وجهه آسیب دیده خود را ترمیم کنند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در خبری گزارش داد یکی از مسئولان وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، اقدام جنایتکارانه‌ای که اسرائیل و عوامل آن در منطقه انجام دادند ماهیت واقعی گروه موسوم به کلاه سفیدها را برملا کرد و این در حالیست که سوریه به سبب ماهیت تروریستی این گروه درباره خطر آن برای امنیت و ثبات خودش و منطقه هشدار داده بود.

این مقام مسئول افزود: اسرائیل پیوسته به دروغ ادعا می‌کند هیچ ارتباطی با جنگ در سوریه ندارد، اما تلاش آن برای فراری دادن صد‌ها تن از اعضای این گروه تروریستی و همچنین سرکرده‌های دیگر گروه‌های مسلح تروریستی با همکاری حکومت‌های آمریکا، انگلیس، اردن، آلمان و کانادا، حمایت‌های آن (رژیم صهیونیستی) را از گروه‌های تروریستی فاش می‌کند.

مقام وزارت خارجه سوریه در ادامه افزود: صرف محکوم کردن برای بیان خشم و غضب سوری‌ها از توطئه‌های پست و حمایت‌های نامحدود کشور‌های غربی و اسرائیل و اردن از گروه کلاه سفید‌ها و گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی کافی نیست.

وی ادامه داد: از این پس برگزاری نشست در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و دیگر سازمان‌های بین المللی برای بررسی ادعا‌های دروغین در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه غیرقابل قبول است زیرا هیچ سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد. سوریه انتظار دارد سازمان‌های بین المللی ذیربط در مبارزه با تروریسم و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی مواضع و وجهه خود را که به سبب افشای ماهیت واقعی و ویرانگر گروه کلاه سفید‌ها و گروه‌های مشابه آن، به شدت مخدوش شده است اصلاح کنند و مورد بازنگری قرار دهند.

همچنین حساب توییتری سفارت روسیه در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به خروج کلاه‌ سفیدها از خاک سوریه نوشت: روز گذشته 442 نفر از عناصر «کلاه سفید» و اعضای خانواده‌شان از جنوب و غرب سوریه خارج شدند. این اتفاق دستم‌کم یک پیامد مثبت دارد؛ از این پس احتمال اینکه «کلاه سفیدها» با استفاده از گاز کلر حمله‌های شیمیایی ساختگی انجام دهند، بسیار کاهش می‌یابد.

به دنبال فروپاشی و شکست گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه، رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته و با درخواست رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سران کشورهای غربی عناصر موسوم به کلاه سفیدها را از سوریه خارج و به اردن منتقل کرد تا از آنجا به کشورهای غربی فرستاده شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار