فرماندار سابق نیوجرسی خواستار استعفای ترامپ شد

«کریستین تاد ویتمن»، فرماندار سابق نیوجرسی، با نامناسب خواندن رفتار‌های ترامپ، خواستار حمایت جمهوری‌خواهان از استعفای او شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کریستین تاد ویتمن»، فرماندار سابق نیوجرسی آمریکا از همکاران جمهوری خواه خود درخواست کرد که از استعفای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور حمایت کنند. وی در گزارشی در روزنامه لس آنجلس تایمز رفتار دونالد ترامپ را «نامناسب» توصیف کرد و نوشت که او باید سیاست همیشگی خود یعنی «اول آمریکا» را به «اول روسیه» تغییر دهد.

وی در این گزارش نوشت: «همکاران جمهوری خواه من باید به ناآگاهی عمدی خود درباره آسیب هایی که دونالد ترامپ هم در داخل کشور و هم در سطح بین المللی ایجاد کرده است، پایان دهند. ما باید عنوان «جمهوری خواه» را هرچقدر هم که سخت باشد کنار بگذاریم و خواستار استعفای رئیس جمهور شویم تا آن هدایت مناسبی که کشور ما به آن احتیاج دارد را نشان دهیم.»

کریستین تاد ویتمن که در دولت «جورج دبلیو بوش» هم خدمت کرده است، از جمله منتقدان سرسخت موضع دونالد ترامپ در نشست اخیر او با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند است. اظهارات رئیس جمهور آمریکا در این نشست انتقاد مقامات دموکرات و جمهوری خواه زیادی را برانگیخت. ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین اعلام کرده بود که گمان نمی کند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده باشد. ترامپ همچنین دستاوردهای آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در این انتخابات را زیر سؤال برد.

این درحالی است که ترامپ پس از آن تلاش کرد اظهارات خود را اصلاح کند و گفت منظور او این بوده که هیچ دلیلی نمی بیند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله نکرده باشد!

فرماندار سابق نیوجرسی در ادامه انتقادهایش از ترامپ نوشت: اگر رئیس جمهور در بیان اظهارات خود واقعا دچار اشتباه شده است، این نشاندهنده ناتوانی اش در بیان سیاست خارجی درست آمریکا است. 

وی در ادامه نوشت: اگر او نمی تواند از منافع آمریکا در مقابل یک رهبر خارجی دفاع کند، نباید رئیس جمهور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار