پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

جوان نوری با اختراع ۸ محصول ویژه در زمینه نجات غریق به تراژدی غرق شدن در دریای خزر پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، موج‌های سرگردان دریا که از هر طرف برای رسیدن به ساحل با یکدیگر رقابت می‌کنند، سکوت ساحل را با برخورد به صخره‌های بزرگ و کوچک می‌شکنند و گاه با آمدنشان آواز مرگ سر می‌دهند.

موج‌های پرخروشی که آرامش دریا را بر هم زده و مردمانی که به آغوش خطر می‌روند را قربانی خشم خود می‌کنند.

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

اختراع جلیقه‌ای برای کاهش آمار غریق

در این میان جوانی نوری شروع به اختراعاتی کرد تا به دغدغه همشهریان و مسافرانی که عزم شنا در آب‌های دریای خزر را دارند پایان دهد.

آقای رحمانی مدیر عامل شرکت  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: از آنجایی که ساکن یک شهر ساحلی هست و مشکل غریق یکی از مهمترین مشکلات ماست به دنبال دانشی رفت که گام به گام ما را به طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز فیلد دریایی نزدیک‌تر کند.

وی افزود: از سال ۸۲ شروع به تحقیق و پژوهش کرد و سال ۸۵ اولین اختراع خود را به ثبت رساند و تاکنون موفق به اختراع ۸ محصول ویژه در زمینه نجات غریق و صنایع دریایی شد.

رحمانی گفت: در سال‌های اخیر ۴ محصول ویژه برای سواحل طراحی کرد. یکی از این محصولات مخصوص نجات غریق و دیگری برای نجات گروهی است که سرعت زیادی به ناجی می‌دهد تا به غریق برسد.

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

معرفی محصولات این شرکت دانش بنیان

قایق بادی یک نفره مخصوص نیروی هوا دریا و نیروی ویژه، انواع مختلف جلیقه نجات بادی با طیف نظامی وغیرنظامی، ناجی اتوماتیک مخصوص عملیات نجات ازخشکی، دریا یا هوا به دریا، سامانه نجات دهنده سیستم پاراگلایدر و پاراموتور، انواع بویه‌های نجات مخصوص شناگران و نمایشگر در دریا، مخازن سوخت شناور وپهباد با ابعاد و شکل نامتقارن با متریال روز دنیا، لیفتینگ بک درطرح‌های مختلف برای کشیدن محصول ازکف به سطح آب یا نجات سامانه‌های درحال غرق، استخر‌های بادی در ابعاد بسیار بزرگ برای شنا یا پرورش ماهی در خشکی از جمله محصولات این شرکت دانش بنیان است که برای نخستین بار درکشور تولید شد.

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

حفظ ایمنی ناجیان غریق با تولید محصول دانش بنیان

خاکپور رییس هلال احمر نور  درباره این محصولات و تاثیر آن در حفظ ایمنی ناجیان غریق در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با توجه به اینکه ۲ سال از شکل گیری کمیته پیش گیری و کاهش تلفات در استان می‌گذرد و میزان تلفات دریایی کاهش یافته، اما این حوادث ناگوار همچنان وجود داشته و شرایط می‌طلبد که لوازم کمکی و ایمنی برای ناجیان غریق تهیه شود و در اختیار آنان قرار گیرد تا سطح ایمنی و توانمندی آنان افزایش یابد.

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

شادمان فرمانده نور در رابطه با استقبال سازمان‌ها و ادارات مربوطه از این محصولات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در حوزه نجات غریق با استان در حال رایزنی هستیم که این ابزار در اختیار ناجیان غریق قرار گیرد و از سوی دیگر قرار است این محصولات در موقعیت سواحل برای عام مردم قابل دسترسی و خرید باشد.

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

این مخترع جوان برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید تجهیزات تخصصی شده که عمدتا در صنایع دریایی کاربرد داره و قرار است امسال آخرین اختراع خود را که قایق نجات خلبان است را به ثبت برساند.

پایانی برای تراژدی غرق شدن مسافران دریای خزر

سارا فرهمندراد

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار