تامین مسکن مددجویان کمیته امداد در اولویت است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا ۵ سال آینده با همکاری سپاه، دستگاه‌های اجرایی مختلف و خیران مشکل مسکن این خانوار‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد لطفی صبح امروز در مراسم ساخت یک‌هزار واحد مسکونی مددجویی روستایی در بنه‌گز تنگستان با بیان اینکه مسکن مهم‌ترین نیاز اولیه انسان سرپناه است، اظهار داشت: تامین مسکن خانوار‌های مددجو در اولویت برنامه کمیته امداد است که در این راستا با همکاری سپاه سال قبل در ۳۸۰ روستای استان بوشهر واحد مسکونی مددجویان روستایی ساخته و تحویل نیازمندان شد.

وی از آغاز ساخت یک‌هزار واحد مسکونی مددجویان روستایی استان خبرداد و بیان کرد:ساخت یک‌هزار واحد مسکن مددجویی روستایی با مشارکت سپاه امام صادق (ع) و منطقه دوم دریایی سپاه در ۳۰۱ روستای استان بوشهر اجرایی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه این یک‌هزار واحد مسکونی روستایی درمدت یک سال ساخته و تحویل مددجویان می‌شود خاطر نشان کرد: هر واحد مسکونی روستایی با زیربنای ۵۰ متر مربع با بیش از ۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ساخته می‌شود.

لطفی با بیان اینکه اکنون ۶ هزار ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن مناسب هستند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا ۵ سال آینده با همکاری سپاه، دستگاه‌های اجرایی مختلف و خیران مشکل مسکن این خانوار‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر برطرف می‌شود.

وی تعمیر و ساماندهی منازل فرسوده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در کنار ساخت واحد‌های مسکونی تعمیر و بازسازی مسکن فرسوده مددجویان در مناطق محروم از دیگر اقدامات کمیته امداد استان بوشهر برای توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با قدردانی از مشارکت خیران در تامین مسکن مددجویان گفت: به دنبال استفاده از توان خیران مسکن ساز و عقد تفاهم نامه با سایر مجموعه‌های خارج از کمیته امداد برای حل مشکلات مسکن مددجویان هستیم.

لطفی از ساخت سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سطح استان خبر داد و افزود: ساخت سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است که با تحقق این مهم طی یک زمان سه تا پنج ساله مشکل مسکن مددجویان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ساخت یک‌هزار واحد مسکونی مددجویی در هفته دولت امسال خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ساخت دوهزار واحد مسکونی بین استانداری بوشهر و کمیته امداد منعقد شده که در هفته دولت عملیات اجرایی یک‌هزار واحد مسکونی از این تعداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ف

مسکن مهم‌ترین نیاز اولیه انسان سرپناه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.