رئیس سازمان امور عشایر کشور مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت‌ها مهمترین اولویت حمایتی از عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: توسعه زیرساخت‌ها مهمترین اولویت حمایتی از عشایر است و ۵۵ درصد عشایر کشور هم اکنون از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای عشایر مازندران با اشاره به اینکه تامین ۶۰ درصدی سوخت موردنیاز عشایر نیز هم اکنون انجام می‌شود گفت: ۲۵ هزار خانوار نیز از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی تولیدات خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: ۷۰ درصد درآمد عشایرهم اکنون در حوزه تولیدات دامی است و تکمیل زنجیره گوشت قرمز با اختصاص یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش بینی شد.

رئیس سازمان امورعشایر کشور گفت: سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان در پرداخت تسهیلات گوشت قرمز در نظر گرفته شد و یک میلیون راس نیز زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به طرح تولید گیاهان دارویی در مناطق عشایری و طرح گردشگری عشایر گفت: عشایر در این بخش‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردارند که باید آن را توسعه دهیم.

وی افزود:۳۵۰ صندوق خرد زنان روستایی با سرمایه ۷ میلیارد تومان تشکیل شد.

اسلامی استاندار مازندران با بیان اینکه در راستای ارتقا قابلیت تولید و سلامت غذایی و امنیت غذایی گام جدی با راه اندازی اداره عشایر برداشته می‌شود گفت: پشتیبانی از شرکت تعاونی عشایری به منظور در اختیار قرار دادن امکانات نیز از دیگر الزامات است.

اسلامی بر هرگونه برخورد با دلالان در زمینه تامین نهاده‌های دام و طیور تاکید کرد و گفت:۱۱۰ میلیارد تومان در مدت ۴۰ روز در سامانه کارا اختصاص یافت.

اسلامی به تامین تامین سوخت مورد نیاز عشایر اشاره کرد و افزود: استفاده از پکیج‌های خورشیدی دیگر موضوع برای جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی است و در طرح ویژه استان این مسئله را دنبال می‌کنیم.

مازندران بیش از ۵ هزار خانوار عشایر دارد.

انتهای پیام /ر

تاکید بر توسعه و ساماندهی صنایع دستی و گردشگری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.