کیفیت آموزش در دروس ریاضی و فیزیک بیشتر شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: کیفیت تدریس و آموزش دروس ریاضیات و فیزیک افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی زرافشان پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر با اشاره به کاهش علاقه دانش‌آموزان به رشته ریاضی و فیزیک اظهار داشت: این روزها نسبت دانش‌آموزانی که در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند، نسبت به سایر رشته‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: به غیر از رشد کمی، شاهد افت کیفی دانش‌آموزان رشته ریاضی و فیزیک نیز هستیم و خروجی‌های دانشگاه در چند سال آینده از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده سال جاری در رشته ریاضی در دانشگاه، 144 هزار نفر بود، گفت: بیشترین تعداد شرکت کننده به رشته علوم  تجربی  با 642 هزار متقاضی و در مرحله بعد رشته ادبیات و علوم انسانی با 204 هزار متقاضی گزارش داده شده است.

وی علت این امر را تأثیرات دولت روی رشته‌های پزشکی دانست و افزود: به علت ارائه خدمات بهداشتی در کشور، توسعه بیمارستان‌ها، استخدام کادر مدیریتی بیمارستان‌ها و افزایش حقوق این افراد، جامعه به این سمت حرکت می‌کند.

زرافشان با اشاره به نقش لذت بخش کردن آموزش ریاضی اظهار داشت: آموزش ریاضیات مدرسه‌ای هم تأثیر گذار است و هر چه کیفیت آموزش بیشتر شود و یادگیری لذت بخش شود، طبیعی است جاذبه برای ورود دانش‌آموزان به رشته ریاضی فیزیک بیشتر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به روش تدریس ریاضی و جذب دانش‌آموز به رشته ریاضی، ورودی و خروجی دانشگاه دچار افت می‌شود و آینده کشور دچار کاستی در علوم پایه می‌شود.

وی افزود: فوبیای ریاضی در بسیاری از دانش‌آموزان دیده می‌شود و ترس آنها از ریاضی، مانع یادگیری‌شان می‌شود و در این راستا باید آموزش و کاربردی کردن علم ریاضی و استفاده از جلوه‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان بهره برد.

زرافشان با بیان اینکه برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر، نقش به سزایی در افزایش مهارت تدریس دبیران دارد، گفت: در این قبیل جشنواره‌ها، افراد منتخب و صاحب سبک‌های ویژه شناسایی و معرفی می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ارائه روش‌های تدریس برتر زمانی می‌تواند اثر گذار باشد که خروجی جشنواره به بیرون تسری یابد و در اختیار همه دبیران سراسر کشور قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار