رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تحریم صنعت نفت و فولاد امکان‌پذیر نیست

شافعی گفت: به دلیل پراکندگی صنایع فولاد و نفتی و حضور پررنگ بخش خصوصی تحریم این بخش بسیار اندک است.

تحریم صنعت نفت و فولاد امکان‌پذیر نیستبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نخستین همایش مشترک سفرا و رؤسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران با فعالان بخش خصوصی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام شرایط اقتصادی و سیاسی جدیدی برای ایران رقم زده است و باوجود حمایت چین و روسیه، ایران برای ماندن در برجام از اروپا خواهان تضمین‌های محکم است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آغاز دور جدید تحریم‌های کشور تصریح کرد: به دلیل پراکندگی صنایع فولاد و نفتی و حضور پررنگ بخش خصوصی در آن امکان تحریم این بخش بسیار اندک است. همانطور که در دور گذشته تحریم‌ها، بازرگانی اقتصادی به فعالیت و دادو ستد خود ادامه داد.

شافعی ادامه داد: فعالان اقتصادی از وزرات خارجه توقع ندارند سکان فعالیت های اقتصادی خارجی را به فعالان بخش خصوصی واگذار کند بلکه توقع دارند در کنار بخش اقتصاد دولتی به بخش خصوصی نیز توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: صنفی‌گری در زمانی که تهدیدها موجودیت ما را نشانه گرفته است عایدی به جز ضرر برای ما ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: موانع ایجاد شده از سوی آمریکا در جریان ارتباط بانکی و مالی به سختی قابل گشایش است، اما نقش اتحادیه اروپا و سایر اعضای برجام می‌تواند تأثیرات منفی خروج یکجانبه آمریکا را کم اثر کند.

شافعی در پایان گفت: استفاده از واحد پول ملی به صورت دوجانبه از سوی کشورهای دوست می‌تواند فضای مناسبی برای گسترش سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار