ابتکار مطرح کرد؛

کاهش ۴ درصدی «شکاف جنسیتی» در حوزه دیجیتالی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: براساس اعلام وزارت ارتباطات شاهد کاهش ۴ درصدی شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتال هستیم.

کاهش ۴ درصدی «شکاف جنسیتی» در حوزه دیجیتالیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکارمعاون امورزنان و خانواده رییس جمهور در سمینار بین المللى نقش ارتباطات و فناورى اطلاعات در توانمندسازى زنان با اشاره به ایجاد شبکه ملی در حوزه توانمند سازی زنان در کشور، گفت: در طرح‌های تامین تسهیلات پایدار برای شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین اجرای طرح تکاپو، توان افزایی زنان در حوزه ICT بسیار کلیدی است و در ارتقای سطح توانمندی زنان، نوآوری‌ها و افزایش سطح بهره وری و افزایش سطح آموزش‌های مربوط به کارآفرینی در این حوزه موثر است.

وی افزود: در حال حاضر که دولت برای توانمند سازی زنان برنامه ریزی کرده است، امیدواریم بتوانیم با همکاری گروه‌های مردم نهاد و بخش خصوصی فناوری‌های لازم را در این حوزه بکار بگیریم.

ابتکار بند ۱۰۲ قانون برنامه را موضوع تقویت خانواده عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز طرح گفتگوی ملی خانواده را برای توان افزایی خانواده‌ها از طریق گفتگو، که یکی از مهارت‌های مهم و دچار اختلال است، در دست اجرا داریم که خانواده از طریق تقویت ارتباطات و گفتگو بتواند مشکلات خود را در خانواده حل کند که در این حوزه نیز فناوری اطلاعات امکان توان افزایی را به خانواده می‌دهد.

وی افزود: البته اگر از فناوری اطلاعات به صورت درست استفاده نشود می‌تواند برای خانواده آسیب زا و تهدید باشد و آموزش استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، بسیار موضوع مهمی است که امیدواریم در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور با اشاره بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس، گفت: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مورد توجه بوده، امنیت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است که به جرایم متخلفان و کسانی که از این فضا برای سوء استفاده از کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند، رسیدگی می‌شود.

ابتکار تصریح کرد: در ماده ١٠١ قانون برنامه ششم توسعه به عدالت جنسیتی و عدالت در دسترسی پرداخته شده است که بر اساس اعلام وزارت ارتباطات شاهد کاهش ۴ درصدی شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتال هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
یعنی چی
آخرین اخبار