در چهارمحال و بختیاری:

سبزه چینی گندم برای خوراک دام صحت ندارد

سبزه چینی گندم در مزارع استان چهارمحال و بختیاری، برای خوراک دام صحت ندارد.

به دنبال پخش خبری مبنی بر سبزه چینی گندم برای مصارف خوراک دام در چهارمحال و بختیاری، موضوع از طریق اداره کل جهادکشاورزی استان پیگیری شد.

محسن مهدوی مدیر امور زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: طی بررسی انجام شده، سبزه چینی گندم به عنوان خوراک دام و یا به دلیل سن‎زدگی، در هیچ نقطه‌ای از استان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به برداشت گندم از اوایل تیرماه امسال در چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر اصلاً گندم سبز و نارس هم در مزارع این استان وجود ندارد.

مهدوی یادآور شد: در سطح بسیار کمی از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ویژه حاشیه دشت شهرکرد، برخی از کشاورزان و دامداران در فصل بهار، اقدام به کاشت ترکیبی و مخلوط بذرهای ماشک، تریتیکاله یا چاودُم و جو، و چرای آن به منظور تأمین علوفه مورد نیاز دام‌ها و افزایش حاصلخیزی خاک کردند که ارتباطی با گندم‌زارها ندارد.

وی ادامه داد: امسال میزان سن زدگی گندم در مزارع چهارمحال و بختیاری نیز به دلیل سم‌پاشی به موقع و بارش‌های مناسب در فصل بهار، نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافته است.

در سال زراعی جاری، ۵۹ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص یافت که ۲۳ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است.

انتهای پیام/ف

نبود سبزه چینی گندم در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.