در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افسردگی و کاهش اعتماد به نفس در کمین کودکان بیش فعال

یک روانشناس و مشاور کودک گفت: اگر کودک بیش فعال درمان نشود، به افسردگی و کاهش اعتماد به نفس دچار می‌شود.

شایسته////بیش فعالی، کودکان را افسرده می کند / اثرات بیش فعالی در کودکانلعیا احسانی روان شناس و مشاور کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیش فعالی از آن دسته اختلالالی است که والدین اغلب آن را با بازیگوشی و شیطنت کودکانه اشتباه می‌گیرند.

وی افزود: در مواقعی کودک علاوه بر بیش فعالی به بی‌توجهی هم مبتلا است که هیچ گونه توجیه علمی ندارد و این کودکان باید حتما تحت درمان قرار گیرند.

این روانشناس و مشاور کودک با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد 4 تا 6 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران مبتلا به بیماری بیش فعالی هستند،گفت: تقریبا بیش از 50 درصد مراجعه کنندگان به مراکز روانپزشکی را کودک و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این اختلال با اشکال بدتری در بزرگسالی نیز همراه فرد خواهد بود و کودکی که بیش فعال باشد، درمان سریع تر و بهبودی بیشتری نسبت به کودک بی توجه دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای رفتن به مهدکودک/ نقش مهدکودک‌ها در رشد اجتماعی کودکان


وی با بیان اینکه کودکان بیش فعال اگر درمان نشوند، دچار صدمات جبران ناپذیری خواهند شد، بیان کرد: این کودکان ممکن است در صورتی که درمان نشوند، به افسردگی و کاهش اعتماد به نفس دچار شوند.

احسانی تصریح کرد: اگرچه در بسیاری از موارد این کودکان باهوش هستند و در جامعه بسیار موفق خواهند بود، اما چون اغلب درمان نمی‌شوند، این اختلال در آن‌ها منجر به ترک تحصیل شده و حتی ممکن است در آینده به اعتیاد روی آوردند و یا دچار رفتارهای ضد اجتماعی متعددی شوند.


بیشتر بخوانید:چگونه به دوست یابی کودکمان کمک کنیم؟


این روانشناس و مشاور کودک در پایان گفت: اگر بیش فعالی در کودکان از بین رود، اما بی توجهی آنان حل نشود ممکن است این مشکل در بزرگسالی نیز با آنان ادامه پیدا کند و منجر به صدمات مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی از قبیل بی ثباتی در زندگی زناشویی و شغلی آن‌ها شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودکان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار