صوفی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح طلبان حاضر در کابینه همه استحاله شده‌اند/ همتی هیچ تفاوتی با سیف ندارد/ کارگزاران در کابینه گل به خودی می‌زند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: رئیس سابق بانک مرکزی اجرای برنامه‌های غلط اقتصادی را نپذیرفت و با جبر، سیاست‌های نادرست معیشتی را اجرا کرد و قربانی آن شد.


روحانی از همان ابتدا نسبت به جریان اصلاحات بی اهمیت بود/همتی هیچ تفاوتی با سیف ندارد/رئیس‌‎جمهور در مشکلات اقتصادی تیر خلاص را رها کرده است/کارگزاران در کابینه گل به خودی می‌زندعلی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفت‌وگویی مشروح با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم بکارگیری روحانی از حامیانش (اصلاح طلبان) در کابینه و نگرانی شخصیت های اصلاح طلب برای از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی این جریان، اظهار کرد: رئیس جمهور از همان ابتدای معرفی وزرا نسبت به جریان اصلاحات بی اهمیت بود.

اطرافیان روحانی دل خوشی از اصلاحات ندارند

وزیر تعاون دولت هشتم تصریح کرد: معتقدم احساس روحانی بی نیازی به اصلاح طلبان و اتمام کار با این جریان بوده چراکه اطرافیان وی دل خوشی از اصلاحات ندارند و اصلاح طلبان فقط ابزاری برای پیشبرد اهداف آنها هستند.

صوفی با بیان اینکه رئیس جمهور و اطرافیانش ابایی از تخریب اصلاح طلبان و قطع ارتباط با این جریان ندارند گفت: رای دهندگان به روحانی از اصلاحات ناامید شده اند، یأس مردم نسبت به اصلاح‌طلبان برای اعتدالگرایان مطلوب بوده است لذا درصدد جذب جریان رقیب از این نارضایتی ها هستند.

رئیس جمهور هیچ ابایی از نارضایتی مردم ندارد

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات خاطر نشان کرد: جریان رقیب از پیروزی روحانی عصبانی و درصدد انتقام بود، اما اکنون نارضایتی اصلاح طلبان از دولت را وسیله ای برای جذب نزدیکان روحانی قرار داده است تا در انتخابات 1400 کنار آنها قرار گیرند، رئیس جمهور با اعمال بی محابا هیچ ابایی از نارضایتی مردم ندارد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان اینکه سیاست های اقتصادی دولت با اراده تیم اقتصادی، کمر شکن است گفت: زمینه‌سازی برای براندازان و هم آمریکا مبنی بر تغییر رژیم در ایران و ایجاد پایگاه اجتماعی برای منافقین حاصل برنامه های معیشتی دولت بوده که وضعیت اقتصاد کشور را به شرایط بحرانی تبدیل کرده است.

همتی هیچ تفاوتی با سیف ندارد

وی با اشاره به تغییرات اخیر دولت در تیم اقتصادی تصریح کرد: این تحولات در جهت اصلاح رویه نادرست اقتصادی نیست، سیف رئیس سابق بانک مرکزی ابتدا اجرای برنامه های غلط اقتصادی را نپذیرفت اما در نهایت با جبر، سیاست های نادرست معیشتی را اجرا  کرد و قربانی آن شد، در حالی که سیف یک مهره و عامل اجرایی بوده و هیچ تفاوتی با همتی ندارد.

روحانی در مشکلات اقتصادی تیر خلاص را رها کرده است

صوفی تصریح کرد: اگر دولت معتقد است که در منابع ارزی کمبودی وجود ندارد چرا نرخ ارز روز به روز افزایش می یابد؟ در حال حاضر تمام حقوق بگیران زیر خط فقر و حقوقشان نسبت به سال گذشته نصف شده است، قشر متوسط جامعه فشار زیادی را تحمل می کند البته معتقدم مشکلات را احمدی نژاد رقم زده اما اکنون تیر خلاص را روحانی رها کرده است.

اصلاح طلبان حاضر در کابینه همه استحاله شده‌اند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با اشاره به اختلاف برخی شخصیت های اصلاح طلب درخصوص حضور این جریان در کابینه روحانی اظهار کرد: در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با فراکسیون امید فریاد هیئت رئیسه به دلیل محافظه کاری وزرا اصلاح طلب بلند شد، اصلاح طلبان حاضر در کابینه همه استحاله شده اند و برای حفظ موقعیت خود سعیشان دوری از اصلاحات است، متاسفانه در کشور با تبدیل قدرت به یک اصل فاجعه بزرگی به وجود آمده است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره تلاش دو حزب کارگزاران و اعتدال برای حضور بیشتر در دولت گفت: جریان اصلاحات از این دو حزب دفاع نمی‌کند، واقعیت پیروزی حزب اعتدال و توسعه به دلیل موقیت برتر، برنامه مناسب و فرصت های خوب است.

کارگزاران گل به خودی می زند

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارگزاران گل به خودی می زند که یکی از نمونه های آن مصوبه منع به کارگیری دولت بازنشستگان است که حاصلش برکناری اکثر مسئولان نظام بوده که به نوعی با اکراه دولت روی کار آمدند، در مجموع حزب اعتدال و توسعه به دلیل استفاده از این موقعیت برای جایگزینی اعضای خود خرسند است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بهتره که همه ما برای رفع مشکلات جامعه با دولت همکاری کنیم چون دولت منتخب متعلق به همه ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ما گرانی ها را بخاطر تحریم پشت سر گذاشتیم و قرار نبود دیگر تورم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
خوش به حال اصلاح طلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
واقعا متاسفم نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
دراصل انگار کار نمیشود همه یجورهایی فقط برداشت میکنند بی حد وحساب ومردم را سرکار گذاشتند .چرا عاملین گرانی های اخیر بازجویی نمیشوند حتما"پشت شان گرم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
تا 1400
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۱:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حالا باید چرا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مشگلات اقتصادی خیلی زیاد شده باید چاره ای برای آن اندیشیده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من حرفی برای گفتن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جی بسی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
نخیر جناب، آقای روحانی چندان هم نسبت به اصلاحات بی توجه نیستند. دلیل اینکه امثال شما اقایون این حرفها را میزنید اینه که به مردم القا کنید مشکلات پیش رو ربطی به اصلاحات نداره و همه مقصر هستند به جز جریان اصلاحات...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مردم در شرایط معیشتی اقتصادی خوبی قرار ندارند
Germany
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
باید تیم اقتصادی تغییر کنه
آخرین اخبار