برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور در ارومیه

جلسه اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان آذربایجان غربی با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جلسه اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان آذربایجان غربی که از مهمترین برنامه‌های  سفر عبدالرضا رحمانی فضلی  وزیر کشور به ارومیه است در استانداری آغاز شد.

رضا حسینی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: اگر استان ها سیستماتیک کار کنند توسعه منطقه ای رخ خواهد داد.

آعاز جلسه اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با حضور وزیر کشور


وی افزود: باید بحث مدیریت درآمدها منطقه ای باشد و انتظار داریم از نمایندگان در این زمینه فعال باشند.

حسینی ادامه داد: آذربایجان غربی با ۵ پایانه های مرزی و همچنین چندین گمرک رسمی از توانمندی قابلیت تامین کالا و خدمات را دارد و درخواست داریم اختیارات ویژه داده است.

صدور کارت های الکترونیکی مرزنشینان

خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:استان آذربایجان غربی دارای نعمت های خدادای فراوان است اما متاسفانه در شاخص های توسعه در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.

وی با اشاره به شاخص سلامت در استان آذربایجان غربی گفت:این استان در شاخص سلامت در رتبه پایینی قرار گرفته است که امیدواریم با افتتاح بیمارستان های در حال احداث شاهد افزایش ضریب تخت های بیمارستان در استان باشیم .

خضری گفت :با افتتاح و بهره برداری از پروژه های بیمارستانی ضریب تخت های بیمارستان استان از نرم ۱.۲ به ۱.۵ یعنی نرم کشوری ارتقا پیدا می کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر ادامه داد: با توجه به موقعیت استان و همسایگی با ۳ کشور همسایه اگر شاخص های سلامت ارتقا یابد شاهد توسعه توریسم سلاما در این استان خواهیم بود و برای صد ها نفر شغل ایجاد خواهد شد.

خضری افزود: خوشبختانه دولت برای صدور کارت های الکترونیکی مرزنشینان اقدامات خوبی را در پیش گرفته است که امیدواریم با صدور این کارت ها مشکلات مرزنشینان تا حدودی حل شود.

 

بررسی وضعیت اشتغال مرزنشینان در دستور کار قرار گیرد

عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو ،پلدشت،شوط و چالدران نیز در این جلسه با اشاره به اقتصاد مرزنشینان گفت:باید تدابیر مفیدی برای اقتصاد و اشتغال مرزنشینان اندیشیده شوند.

امنیت دغدغه اصلی استاندار است

روح الله حضر‌ت‌پور نیز یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای نیز در این جلسه با ابراز گله مندی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: افرادی که شایسته سمت هایشان نیستند هرچه زودتر باید صحنه را ترک کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به لزوم سرمایه گذاری خارجی گفت:انگ "امنیتی" باید از استان برداشته شود؛ دغدغه استاندار آذربایجان غربی جذب سرمایه گذار خارجی است اما انگ امنیتی بدون شک از آن جلوگیری می‌کند.

سامانی قائم مقام و معاون پارلمانی وزیر کشور، کلانتری مدیرکل امنیتی وزارت کشور، دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور به عنوان هیات همراه وزیر کشور را در سفر به استان آذربایجان غربی همراهی می کنند.

 

درحال تکمیل/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.