سیر صعودی آمار تصادفات در جاده های کشور /طی 45 روز گذشته بیش از یکهزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند

فرمانده پلیس راه کشور در زنجان گفت:طی 45 روز گذشته هزار و 180 نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.

سیر صعودی آمار تصادفات در جاده های کشور /طی 45 روز گذشته هزار و 180 نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سردار محمدحسین حمیدی  فرمانده پلیس راه کشور در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش میزان تصادفات جاده ای در کشور، گفت: اصلاح قانون، اقدامات بازدارنده، تقویت امداد و نجات از جمله اقداماتی است که برای کاهش تعداد کشته‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات در سطح کشور انجام شده است.

سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به اینکه طی 4 ماه گذشته آمار تصادفات سیر صعودی داشته است بر لزوم توجه به افزایش ایمنی راهها ونصب علائم ، تابلوها و انجام اقدامات مناسب در حوزه زیرساختی و خدمات دهی تاکید کرد.

وی در ادامه به آمارهای تلفات جاده ای کشور از آغاز طرح تابستانی در کشور اشاره کرد و افزود: طی 45 روز گذشته هزار و 180 نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.

فرمانده پلیس راه کشور با اعلام اینکه در این مدت حدود 30 هزار نفر هم مجروح شده اندافزود: این آمار نشان دهنده روند افزایشی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

سردار حمیدی با بیان اینکه 40 درصد از تصادفات جاده ای ناشی از واژگونی وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی است، گفت: انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز در جاده های دو طرفه بدلیل عجله وشتاب دیگرعامل مهم در این تصادفات بوده است

وی نصب نیوجرسی را یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات عنوان کرد وافزود: در حال حاضر همزمان با احداث راهها نیوجرسی هم نصب می شود در حالی که باید برای راههای احداث شده قبلی نیازمند همکاری وهمیاری دستگاهها هستیم.

فرمانده پلیس راه کشور با تاکید بر تخصیص اعتبارات لازم در خصوص ایمنی راهها و هوشمندسازی جاده ها ، از مسئولین و سازمانها برای ارتقا ایمنی درعبور مرور جاده ها وشهرهای کشور خواست اقدامات خود را منسجم تری انجام دهند.

سردار حمیدی با اعلام اینکه بیشتر ین آمار تصادفات در راههای فرعی است گفت: همزمان با رشد سفرها اگراقدامات افزایش ایمنی راهها صورت نگیرد روند افزایش آمار تصادفات ، اقدامات مثبت سالهای گذشته را از بین خواهد برد.

معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه با تاکید بر لزوم آسیب شناسی تصادفات استان و تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز از پلیس راهور خواست تکمیل سامانه های کنترل راههای استان هم بدلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی مرکز به غرب اقدام کنند.

سلطانی با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات گفت: از ظرفیت فرماندران ، بخشداران ودهیاران استان برای ارتقای ایمنی راههای روستایی و فرعی استان هم استفاده شود.

کردلو جانشین انتظامی استان هم در این جلسه با تاکید بر توجه ویژه به مباحث ایمنی محورهای مواصلاتی استان زنجان با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت گفت: این در صورتی است در چند سال گذشته بحث نصب نیوجرسی بدلیل کمبود اعتبارات در محورهای مواصلاتی استان انجام نشده است.

رئیس پزشکی قانونی استان هم با اشاره به فوت 70 نفر در چهارماهه پارسال از فوت 85 نفر در 4 ماهه امسال و رشد 25 درصدی آن در استان خبر داد.

دکتر ستاره گفت: تیرماه پارسال 26 مورد  بر اثر تصادفات فوت کرده بودند که این آمار تیرماه امسال به 40 مورد فوتی رسیده است.

وثوقی مدیرکل راه شهرسازی استان هم با اشاره به احداث راههای مواصلاتی در استان از پیگیری این اداره کل برای دریافت مجوز تغییر راهای فرعی به اصلی وراههای روستایی به فرعی خبر داد.

انتهای پیام/ن

 

سردار محمدحسین حمیدی  فرمانده پلیس راه کشوردر زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.