معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل در شورای عالی بیمه تصویب شد/ سونامی سالمندی در ایران تا ۳ سال آینده

حضرتی گفت: خدمات پرستاری مراقبت در منزل نیاز رو به رشد جامعه امروز بوده و معاونت پرستاری پیگیر این طرح است.

حمایت معاونت پرستاری از طرح خدمات پرستاری مراقبت در منزل/ ایران در مواجه با سونامی سالمندی در سه سال آیندهمریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با  خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل در شورای عالی بیمه مصوب شد و قرار است خدمات پرستاری مراقبت در منزل به صورت پایلوت در چند شهر و برخی از بیمارستان‌های کشور اجرا و گزارش آن به بیمه ارسال شود تا شاهد توسعه این طرح در سطح ملی باشیم.

وی افزود: در جامعه ایران که به سمت سالمندی پیش می‌رود تا سال های آتی شاهد سونامی سالمندی خواهیم بود و  باید تدابیری برای طرح خدمات پرستاری مراقبت در منزل داشته باشیم.

20درصد جامعه سالمند بالای 60 سال هستند

حضرتی گفت: بالای 20 درصد جامعه سالمندان  بالای 60 سال و نیازمند خدمات مراقبتی  هستند؛  از سویی دیگر با توجه به آمار روبه رشد  بیماری‌های مزمن غیرواگیر نظیر دیابت، سرطان‌ها، سکته‌های قلبی- عروقی و مغزی در جامعه که از دغدغه های  نظام سلامت است باید طرح خدمات پرستاری در منزل جدی دنبال شود که معاونت پرستاری وزارت بهداشت در این عرصه گام‌های خوبی را برداشته است و با تصویب طرح پوشش بیمه پرستاری در منزل در شورای عالی بیمه ملاحظاتی را از سوی وزارت بهداشت، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، معاون درمان وزارت بهداشت و دبیر شورای عالی بیمه سلامت داشته‌ایم که امیدواریم همانند گام‌های اول تا پایان مسیر موفق ظاهر شویم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: نیاز جامعه امروز و آمار کم توانی‌های سالمندی  نشان می‌دهد طرح خدمات پرستاری مراقبت در منزل یک ضرورت برای کشور است و باید بستر لازم آن ایجاد شود و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی بیان کرد: پرستاران قلب طرح مراقبت در منزل هستند اما این طرح فقط توسط یک پرستار پیش نمی‌رود و نیازمند یک تیم هستیم که باید در این تیم پزشک، فیزیوتراپ و سایر رشته‌های مرتبط هم  سهیم باشند.

حضرتی گفت: با توجه به ضرورت نیاز جامعه به طرح خدمات پرستاری مراقبت در منزل و از سویی کمبودهای پرستاری در ایران معاونت پرستاری وزارت بهداشت در صدد جبران این کمبودهاست و تا ماه‌های آتی شاهد اخبار خوبی در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار