نکوداشت شیخ فضل الله نوری در قم

آیین نکوداشت شیخ فضل‌الله نوری در سالروز شهادت این عالم مجاهد در حرم بانوی کرامت (س)برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مراسم بزرگداشت شیخ فضل‌الله نوری، از روحانیون متنفذ شیعه و منتقدین حکومت مشروطه ایران  شامگاه پنجشنبه در مقبره این شهید واقع در صحن امام رضا حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

 سخنران بزرگداشت شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری بابیان این‌که شیخ فضل‌الله نوری از تصمیم گیران بزرگ ابتدای جریان عدالت‌خواهی بود، ابراز داشت: سفارت انگلیس بانفوذ در این جریان عدالت‌خواه عنوان‌های اسلامی این جریان را به مشروطیت تغییر دادند.

وی با تأکید بر این‌که مشروطه برای ما عبرت است، گفت: ولایت‌فقیه تنها حافظ اصالت و هویت نظام است،انقلابیون در محل سفارت انگلستان که به دلایل از پیش تعریف‌شده از علما خالی‌شده بود هویت عدالت‌خواهی انقلاب خود را با عنوان مشروطه تغییر دادند درحالی‌که نمی‌دانستند مشروطه به چه معناست.

حجت‌الاسلام سلیمانی در ادامه بابیان این‌که قانون اساسی بلژیک و فرانسه برای جریان مشروطه به‌عنوان قانون اساسی دیکته شد، اظهار داشت: شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری به‌موقع متوجه تغییر جهت انقلاب شده بود و با اقداماتی در تلاش بود که از نفوذ فراگیر تفکر انگلیسی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز برای عدالت‌خواهی اسلامی با شاکله ولایت‌فقیه موفق به شکل دادن نظام اسلامی شد درحالی‌که شاهد این حقیقت هستیم جریان نفوذ در بالاترین سطوح مانند سطح کابینه‌های دولتی برای مصادره انقلاب تلاش می‌کند.

سخنران این  آیین  با تأکید بر این‌که باید امروز در مقابل جریان نفوذی تقابل کرد، گفت: امروز در کشور نفوذی‌هایی وجود دارند که باید مراقب رفتارشان بود.

حجت الاسلام سلیمانی عنوان کرد: خمیرمایه‌ها و مشکلات مشروطه در مقابل نظام اسلامی قرارگرفته است؛ درحالی‌که نعمت ولایت‌فقیه از حیات و صحت این انقلاب در برابر این مشکلات مراقبت می‌کند و این مسئله‌ای است که مشروطه از آن محروم بود.

انتهای پیام/ش

مراسم بزرگداشت شیخ فضل الله نوری در حرم حضرت معصومه(س)

برچسب ها: شهدا ، انقلاب مشروطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.