معاون استاندار اردبیل:

پیگیری تحقق مصوبات سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل از پیگیری تحقق تمام وعده‌ها و مصوبات سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به این استان خبر داد.

پیگیری تحقق مصوبات سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به اردبیلبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل شامگاه جمعه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به این استان افزود: سفر علی‌اصغر مونسان به استان اردبیل بسیار سازنده و دارای ثمرات قابل توجه برای منطقه بود.

وی با بیان اینکه این سفر وعده‌ها و مصوباتی در حوزه گردشگری استان به دنبال داشت، یادآور شد: با اجرای این مصوبات توسعه گردشگری در استان اردبیل را شاهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد که توسعه در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال سبز و پایدار در این حوزه‌ها از دیگر دستاورد‌های این سفر است.

وی با تشریح سایر دستاورد‌های سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به این استان، تخصیص اعتبار، معرفی اردبیل و شهر‌های استان به عنوان پایلوت گردشگری، افتتاح پروژه، توسعه همکاری و... را از جمله این دستاورد‌ها برشمرد.

ندایی با اشاره به تقبل سازمان میراث فرهنگی برای تامین ۵۰ درصد هزینه‌های احداث نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی استان به عنوان یکی از مصوبات این سفر متذکر شد: با تاکید معاون رئیس جمهور ۸۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه گردشگری در دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی اختصاص یافت.

وی انتخاب اردبیل به عنوان استان پایلوت گردشگری شمالغرب کشور، انتخاب شهر‌های سرعین و مشگین شهر به عنوان پایلوت شهر گردشگر، صدور مجوز استفاده بقعه شیخ کلخوران از منابع و اعتبارات پایگاه جهانی و کمک از منابع فنی اعتباری جهت تقویت زیرساخت‌های مناطق گردشگری استان را از مصوبات این سفر اعلام کرد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به افتتاح اولین دانشکده تخصصی آبدرمانی کشور در سرعین و تاکید در تقویت این دانشکده متذکر شد: تکمیل طرح‌های زمستان بیدار با همکاری استانداری اردبیل و سازمان میراث فرهنگی از دیگر مصوبات سفر مونسان به استان بود.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/ی

 

سفر مونسان به استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار