عملکرد کاشان در اجرای طرحهای اشتغال زایی شایسته نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان گفت: عمکرد این شهرستان در بحث طرحهای اشتغال زایی را عملکرد شایسته ای نیست مسئولان اداره ها و بانکها بسیار کوتاهی کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد علی شجاعی امروزدر نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کاشان، با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی که طرحهای اشتغال زایی را پیگیری نمی کنند، کنار گذاشته خواهند شد گفت: مسئولان شهرستان کاشان در زمینه اشتغال زایی کم کار کرده اند و تعداد طرحهای اشتغال زایی را که به بانکهای عامل ارجاع داده اند، خیلی کم است.

وی افزود: مدیران و مسئولان کاشانی ظاهرا توجهی به وضعیت کشور ندارند، وضعیت معیشتی مردم خراب است، مردم دنبال کار هستند و نباید ضرر تنبلی مسئولان را آنها تحمل کنند.

به گفته وی، صورت جلسه های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری باید دارای زمان اجرا باشد و صورتجلسه ای که زمان بندی و اقدام کننده نداشته باشد، نامش یک دورهمی، بیش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداربا اشاره به اینکه در صورتجلسه فاقد اقدام کننده، مشخص نمی شود چه کسی کم کاری و مقصر است، تصریح کرد: صورتجلسه ای خوب است که مدیر در آن متعهد شود کاری برای مردم انجام دهد.

شجاعی، اظهارداشت: اجرای طرحهای اشتغال زا در قالب پنج سرفصل فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، کارورزی، کسب و کار و مشاغل خانگی تسهیلات بانکی ارائه می شود، ابراز امیدواری کرد با توجه به مصوبه های نشست امروز ، درآینده نزدیک شاهد ارائه گزارشهای خوبی از سوی مسئولان کاشان باشیم.

وی، همچنین با گلایه از نصب نکردن بنر، پارچه نوشته و تبلغیات دیگر برای اطلاع رسانی مردم جهت استفاده از دریافت تسهیلات اشتغال زایی، از مسئولان، بخشداران و دهیاران خواست با هدف جذب تسهیلات و اشتغال زایی نسبت به این مهم در شهرستان اقدام کنند.

به گفته وی، اگر اعتبارها در شهرستان های استان اصفهان جذب نشوند ، رتبه این استان کاهش و اعتبارها از این استان خارج می شود.

45 هزار شغل از تعهد ایجاد 95 هزار شغل در استان اصفهان محقق شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان همچنین یادآور شد: تعهد این استان در سال 96 ایجاد 95 هزار شغل بود که از این میزان 45 هزار تحقق یافته است.

شجاعی تاکید کرد: با پیگیریهای مستمر و مجدانه مسئولان دستگاه های اجرایی استان اصفهان میزان بیکاری این استان در بهار سال 97 نسبت به بهار سال 96 بسیار کاهش یافته و از متوسط کشوری هم بیشتر شده است یعنی رقم 16 و یک دهم درصدی متوسط بیکاری استان اصفهان در بهار سال 96 به 13 و سه دهم درصد در بهار سال97 رسیده است که این رقم در کل کشور 5 دهم درصد کاهش داشته است.

وی در پایان نرخ بیکاری کاشان با هفت و هشتم دهم درصد را خوب ارزیابی کرد و گفت: چون توانمندی صنعت و کار در کاشان وجود دارد.

برخی مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانکها گزارشی از روند ارائه تسهیلات برای ایجاد طرح های اشغال زایی را در این نشست ارائه دادند.

افزایش شمار طرحهای اشتغال زایی در کاشان و معرفی آنها به بانکها تا سه برابر و پرداخت تمام تسهیلات مصوب شده از سوی بانکها به اشتغال زایی از جمله مصوبه های نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کاشان بود که با حضور برخی مدیران کل استان اصفهان در سالن اجتماعات فرمانداری کاشان این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.