قائم مقام اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران تجارب اورژانسی خود را در اختیار آلمان قرار می دهد

قائم مقام اورژانس کشور گفت: ایران در قالب توافق نامه ای تجارب خود را در حوزه اورژانس در اختیار کشور آلمان می گذارد.

فعالیت ایران در حوزه مدیریت بحران و اورژانس رو به رشد استحمیدرضا خانکه مشاور علمی پروژه‌های مشترک ایران و آلمان در حوزه مدیریت بحران شهر تهران و قائم مقام اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ایران در سطح ساختارهای ملی در حوزه مدیریت بحران و اورژانس کشور نتایج خوبی داشته که در این عرصه کشور آلمان درصدد است در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران پروژه‌های مشترکی با ایران داشته باشد.

وی اظهار کرد: در هفته‌های گذشته 13 نفر از متخصصان حوادث و بلایای کشور آلمان از حوزه‌های پژوهش، آموزش در مدیریت بحران دولتی و غیر دولتی برای انجام 3 پروژه به تهران آمدند که این دیدار به میزبانی مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شد.

خانکه در ادامه افزود: متخصصان حوادث و بلایا از کشور آلمان طی بازدید از مراکز مدیریت بحران شهر تهران جلساتی با ریاست اورژانس کشور، مدیریت بحران و هلال احمر کشور داشتند و مقرر شد با حمایت مالی دولت آلمان شاهد ارتقا در سیستم مدیریت بحران کشور باشیم.

قائم مقام اورژانس کشور بیان کرد: کشور آلمان در سطح محلی در عرصه مدیریت بحران موفق ظاهر شده و از سویی دیگر ایران در سطح ملی موفق تر از ایران است که طی توافق کشور ایران و آلمان در حوزه حوادث و بلایا مقرر شد آلمان از تجارب ایران برای توسعه مدیریت بحران و اورژانس در سطح ساختارهای ملی بهره مند شود .

وی گفت: طی بررسی‌‌های به عمل آمده کشور آلمان در زمینه جذب و  نگهداری داوطلبین در عرصه محلی وضعیت خوبی دارد که طی توافق انجام گرفته انتقال دانش در این عرصه را به کشور را خواهیم داشت و با کمک  داوطلبین در نظر داریم تا شاهد توسعه خدمات حوزه مدیریت بحران و اورژانس کشور باشیم.

تربیت نیروی پرستاری برای کاهش مصدومیت ها در حوادث و بلایا

خانکه تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز دنیاست و باید در عرصه حوادث و بلایا در لحظه تصمیمات خوبی را اتخاذ کند که حوادث گذشته نشان داد در سطح اورژانس وضعیت خوبی داریم و با تربیت نیروی پرستاری برای کاهش مصدومیت ها در حوادث و بلایا که در معاونت پرستاری وزارت بهداشت اتخاذ شده است می‌توانیم شاهد توسعه خدمات اورژانس به هموطنان باشیم.

قائم مقام اورژانس کشور یادآوری کرد: طی توافق صورت گرفته قرار شد ایران در سطح ملی نیز تجارب خود را در اختیار کشور آلمان بگذارد و امیدواریم با انتقال تجربیات دو کشور شاهد توسعه خدمات مدیریت بحران در کشور باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار