مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه:

آب دریاچه ارومیه تا آبان‌ماه سرخ می ماند

مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: جلبک "دولهانیا" عامل سرخی دریاچه ارومیه است که به سبب کاهش تراز آب دریاچه و افزایش میزان شوری با افزایش فعالیت روبه‌رو می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه با اشاره به سرخی آب دریاچه ارومیه اظهار داشت: همان گونه که تراز و حجم دریاچه سالانه کاهش یافته و شوری آب افزایش می‌یابد در نتیجه "آرتمیا" نیز کاهش یافته و فعالیت جلبک "دولهانیا" افزایش می‌یابد که سبب سرخی آب دریاچه می‌شود.

وی با اشاره به رابطه مستقیم افزایش جلبک‌ها با افزایش میزان شوری آب خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تراکم این جلبک‌ها میزان سرخی آب افزایش می‌یابد که از خرداد ماه شروع شده و تا آبان ماه که شروع ورودی آب به دریاچه است همچنان ادامه دارد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش شوری آب آرتمیا نیز کاهش یافته به نوعی که خود را به سمت ورودی رودخانه‌ها به دریاچه‌ها می‌کشاند که با ورود آب به دریاچه میزان این موجودات افزایش یافته و شروع به تولید مثل می‌کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در ۱۳ مردادماه ۹۷ تاکید کرد: تراز دریاچه ۱۲۷۰.۵۱ ثبت شده است.

سرخوش یادآور شد: وسعت دریاچه نیز ۲ هزار و ۱۱۳ کیلومتر مربع و حجم آب موجود در دریاچه نیز یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون متر مکعب به ثبت رسیده است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ی

 

افزایش جلبک ها در دریاچه ارومیه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.