زنجان آخرین پارک علمی کشور را راه اندازی کرد

رئیس پارک علم و فن آوری استان زنجان گفت: پارک علم و فن آوری استان زنجان آخرین پارک راه اندازی شده در کشور محسوب می‌شود که در این زمان کوتاه فضای همدلی و همزبانی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.

زنجان آخرین پارک علمی کشور را راه اندازی کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین قدیانی رئیس پارک علم و فن آوری استان زنجان امروز در نشست چگونگی حمایت سازمان بسیج علمی از طرح‌ها و ارائه وام‌های بلاعوض، اظهار داشت: در روزگار امروز علم و اقتصاد به هم گره خورده اند که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند این دو واژه را به هم مرتبط کنند.

وی ادامه داد: نگاه علمی می‌تواند در اقتصاد موثر بوده و نیاز امروز جامعه را که در منطقه حرفی برای گرفتن دارد، اما در درون خود با چالش‌های مواجه است، برطرف کند و تنها راه حل رسیدن به این نقطه توجه به اقتصاد دانش بنیان است.

این مسئول برضرورت هدفمند کردن فعالیت‌های دانش بنیان در کشور تاکید کرد و گفت: امروز بنا بر نیازی که احساس شده است، افراد وارد این عرصه شده اند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که سهم ناچیزی در اقتصاد کشور دارند.

قدیانی افزود: احصای توانمندی‌ها می‌تواند چالش‌های پیش رو را از میان برداشته و به علم بومی دست یابیم، اما هنوز شرکت‌های دانش بنیان نتوانسته اند به این مرحله برسند.

وی گفت:‌ای کاش ما می‌توانستیم در پارک‌ها با توجه به مزیت‌های نسبی و چالش‌های منطقه ماموریت محور حرکت کنیم.

این مسئول ادامه داد: بهترین شهرک صنعتی کشور با ۶۰ درصد ظرفیت در حال حاضر فعالیت می‌کند که باید هنر ما این باشد که از ظرفیت موجود حداکثری بهره برداری را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری با بیان اینکه سه کار اساسی ارائه خدمات حقوقی، حسابرسی، تراز مالی و بازار یابی باید در مراکز رشد و پارک‌های علم و فنآوری باید مورد توجه باشد، افزود: حاکمیت باید نظام مسائل خود را استخراج کرده و هدفمند در این زمینه حرکت کند.

قدیانی بیان داشت: در زمینه نیروگاه‌های بادی با زیمنس آلمان شانه به شانه حرکت می‌کنیم و حرکت ارزشمندی که پارک‌های علم وفن آوری آغاز کرده اند باید ادامه یاد.

وی گفت: جمهوری اسلامی در زمینه تکنولوژی‌های آی تک حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و این موضوع موجب ایجاد امنیت برای کشور شده است.

این مسئول افزود: واقعا نیازمند این هستیم که تاریخ علم را بازخوانی کرده و نهضت ترجمه در زمینه نسخ خطی اتفاق افتد.

مرادخانی رئیس پارک علم و فنآوری استان زنجان در ادامه این نشست، اظهار داشت: پارک علم و فن آوری استان زنجان آخرین پارک راه اندازی شده در کشور محسوب می‌شود که در این زمان کوتاه در کنار جوانان مستعد زنجانی بوده ایم و تلاش کرده ایم فضای همدلی و همزبانی در حوزه‌های مختلف ایجاد شود.

وی ادامه داد: زنجان در حوزه‌های مختلف مستعد است و در بخش‌های کشاورزی، معدنی، آی تی ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد.

این مسئول بیان داشت: تلاش کردیم دوره‌هایی را برگزار کنیم تا مراحل مجوز‌های دانش بنیانی را اخذ کنند و تلاش کرده ایم فرهنگ کارآفرینی را شکل بدهیم.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد سود برای شرکت‌های پارک علم و فن آوری در فضای همدلی و هم افزایی هستیم تا به اهداف کوتاه و بلند مدت برسیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.