۷ روش جادویی برای رفع خصوصیات رفتاری بد همسرتان

یک مشاور خانواده معتقد است که می‌توانید با رعایت برخی نکات ساده، عادت‌های نادرست همسرتان را اصلاح کنید.

با همسرتان اینگونه رفتار کنید تا عادت بد او اصلاح شودشکوفه اویار حسینی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره راه‌های تغییر عادات رفتار همسر، اظهار کرد: اغلب زوجین از برخی عادت‌های همسرشان ناراضی هستند و به دنبال راهکاری برای تغییر این عادت‌ها هستند، با رعایت برخی نکات می‌توانید این کار را انجام دهید.

این مشاور خانواده بیان کرد: به جای برچسب زدن به او، رفتار و موقعیت را دقیق و جزیی بنویسید مثلا به جای تنبل بنویسید شوهرم شب‌ها تا ساعت ۴صبح بیدار است و نزدیک صبح به خواب می‌رود و صبح‌ها نمی‌تواند زودتر از ۱۰صبح بیدار شود، برای شوهرتان بیان کنید که تاکنون این شب بیداری چه آسیب‌هایی به او زده است مثلا بگویید هورمون آرامش در بدنش کمتر ترشح شده است یا به دلیل اینکه صبح‌ها دیر سرکار می‌رود، درآمدش کم شده یا برنامه خواب فرزندان به دلیل دیر آمدن پدر بهم ریخته است و غیره، بیان این کلمات تاثیرات مثبتی دارد.


بیشتر بخوانید: 10 عادت را تغيير دهيد


اویار حسینی افزود: راه حل جایگزین بگذارید، به خاطر داشته باشید برای تغییر عادت‌ها، راهکار جایگزین  باید تدریجی باشد مثلا کسی که هر شب ۴ صبح می‌خوابد هر شب ۵ دقیقه زودتر به تخت برود و هر روز ۵ دقیقه زودتر بیدار شود، هر بار که طبق برنامه ریزی تدریجی پیشرفت او را تشویق کلامی کنید.

وی ادامه داد: مدت زمانی که برای هر تغییر عادت نیاز دارید حداقل ۶ هفته است، به خاطر داشته باشید ممکن است همسرتان بعد از یک یا 2 هفته تمایل داشته باشد که به عادت قبلی خود برگردد، این یک مرحله گذار است که اگر به آن آگاهی داشته باشید و استمرار نشان دهید عادت‌های جدید شکل می‌گیرد.

با همسرتان اینگونه رفتار کنید تا عادت بد او اصلاح شود

این مشاور خانواده تشریح کرد: اگر شما هم جزو خانم‌هایی هستید که می‌ترسید شوهرتان را تشویق کنید و او مطالبه‌گر شود یا فکر می‌کنید دلیلی ندارد او را به خاطر انجام وظایف تشویق کنید یا فکر می‌کنید دلتان می‌خواهد او را تشویق کنید اما مهارتش را ندارید حتما برای کمک گرفتن از مشاور اقدام کنید، یادتان نرود شما فقط می‌توانید عادت‌های رفتاری را تغییر دهید.

اویار حسینی بیان کرد: بسیاری از زنان به رفتارهای شوهرشان برچسب‌هایی از جنس صفات شخصیتی می‌زنند مثلا مردی که صبح‌ها تا ۱۰ صبح می‌خوابد و شاگردش مغازه‌اش را باز می‌کند، تنبل است؛ مردی که در جمع‌های خانوادگی اولین شخصی است که خرج‌های خانواده را به عهده دارد،  ولخرج است، به خاطر داشته باشید تنبلی، ولخرجی یا هر برچسب شخصیتی که به شوهرتان بزنید غیر قابل تغییر و دائمی می‌شود.


بیشتر بخوانید: افسردگی همسر در یک نگاه/ چگونه متوجه افسردگی همسرمان شویم؟ 


وی ادامه داد: برای بالا بردن اعتماد به نفس شوهرتان و تغییر عادت‌های رفتاری او ابتدا برچسب‌ها را به عادت‌های رفتاری توصیف کننده و دقیق تبدیل کنید؛ به جای کلمه تنبل  ساعتدقیق بیداری و رفتن سرکار او را ثبت کنید و به تدریج هر روز ۱۵دقیقه از این زمان بکاهید تا عادت سحر خیزی در همسرتان ایجاد شود.

با همسرتان اینگونه رفتار کنید تا عادت بد او اصلاح شود

این مشاور خانواده گفت: هربار که ۱۵ دقیقه زودتر رفت او را تشویق کلامی کنید و بدرقه راهش دعای خیر و سلامتی کنید، به خاطر داشته باشید انسان بنده توجه است، توجه شما به هر رفتار باشد همان رفتار تکرار می‌شود، برای بالا بردن اعتماد به نفس واقعی شوهر خرابکار یک برنامه منظم نیاز دارید.

وی ادامه داد: ویژگی‌های مثبت و منفی همسرتان را در 2 لیست مشخص کنید، معامله کردن را به جای ایثار کردن بیاموزید، به خاطر داشته باشید آنچه که می‌توانید تغییر دهید عادت‌های رفتاری شوهرتان است، شما قادر به تغییر خلق و‌ خو و سرشت او نیستید، عادت‌های جدید را به شکل تدریجی جایگزین عادت‌های قبلی کنید.

اویار حسینی در پایان یادآوری کرد: به خاطر داشته باشید عادت‌ها در طول زمان ایجاد می‌شوند پس صبور باشید و دلسرد نشوید، به خاطر داشته باشید هر مردی برای تحسین شدن و بالا رفتن اعتماد به نفسش جملات خاصی را دوست دارد پس آن جملات را پیدا کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
منم کارمند کارت حقوقم دست شوهرم بود که حتي رمزشو خودم نمي دونستم چنده ولي زندگي کردنم باهاش جهنم بود با دوتا بچه آخرش به جدايي کشيد مرگ حلال و جون آزاد کردم
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۲:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
بیشترمردهابی ظرفیتن وقدرزن رونمیدونن،الان مامانم که شاغل هس حقوقشو بی چشمداشت صرف وامهای پدرم میکنه وخریدمایحتاج خونه ولی پدرم عوضش فحاشی وقدرنشناسی میکنه ومیگه من بهترین پدردنیاهستم
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۴:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
اره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
عادات خانمها را چجوری میشه عوض کرد
Seychelles
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
متأسفانه راهی برای این کار وجود ندارد
آخرین اخبار