چگونه رایانه خود را به تلویزیون تبدیل کنیم؟ + راهکاری ساده برای تمیز کردن لپ‌تاپ

تماشای برنامه‌های تلویزیون یه صورت زنده از رایانه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، در گزارش زیر قصد معرفی روشی برای تبدیل رایانه به تلویزیون را داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تبدیل رایانه به تلویزیون دیگر نیازی به پرداخت مبالغ سنگین جهت خرید تلویزیون ندارید. با این کار قادر خواهید بود تنها با پرداخت هزینه ماهیانه اینترنت با سرعت بالا از تماشای برنامه‌های زنده تلویزیون لذت ببرید. به کارگیری رایانه‌های قدیمی به جای تلویزیون علاوه بر صرفه‌جویی مالی برای کاربران، ضایعات الکتریکی را نیز کاهش می‌دهد و آلودگی کمتری برای محیط زیست به وجود می‌آورد.

چگونه رایانه خود را به تلویزیون تبدیل کنیم؟

موارد لازم جهت تبدیل رایانه به تلویزیون:
1- رایانه با حداقل 10 گیگابایت فضای خالی و پردازنده نسبتا سریع
2- تیونر تبویزیون یا جعبه تیونر مبتنی بر یو‌اس‌بی

*تیونر بخشی از دستگاه گیرنده رادیویی است که فرکانس‌های رادیویی و تلویزیونی را تقویت می‌کند و سپس به فرکانس میانی تبدیل می‌کند.

1- نصب سیگنال تلویزیونی: ابتدا سیگنال‌های تلویزیونی را روی رایانه خود نصب کنید تا تصاویر تلویزیونی را که از طریق این سیگنال‌ها ارسال می‌شود بر روی نمایشگر رایانه مشاهده کنید. میزان زمان مصرفی برای این کار بستگی به انتظار شما از کیفیت تصاویر دریافتی دارد. سپس بین یک کارت تی‌وی( همراه یا بدون کارت گرافیک) و یک جعبه تیونر خارجی یکی را انتخاب کنید.

چگونه رایانه خود را به تلویزیون تبدیل کنیم؟

کارت تیونر تلویزیون حتمن باید توسط یک فرد حرفه‌ای نصب شود، زیرا به کاربران امکان اتصالی سریع و واضح می‌دهد. جعبه تیونر خارجی به راحتی از طریق USB به رایانه متصل می‌شود ولی نسبت به کارت تیونر تی‌وی اتصالی کندتر را برقرار می‌کند و تصاویری با وضوح کمتر را ارائه می‌دهد.

چگونه رایانه خود را به تلویزیون تبدیل کنیم؟

2- نصب نرم افزار تیونر تلویزیون(TV tuner):

نصب این نرم افزار امکان دریافت و مشاهده سیگنال‌های تلویزیونی را در رایانه به شما می‌دهد. هم‌چنین نرم‌افزار TV tuner امکان تغییر شبکه‌های تلویزیونی و حجم صدا را از طریق کنترل از راه دور مهیا می‌کند. دیگر ویژگی این نرم افزار امکان ضبط برنامه‌های زنده تلویزیونی بر روی هاردیسک رایانه است تا بتوان بارها بعد از بخش مستقیم، برنامه مورد نظر را مشاهده کرد.

برای نصب این نرم‌افزار کافی است برنامه آن را دانلود یا خریداری کنید. سپس طبق دستور‌العمل بیان شده در خود نرم‌افزار به راحتی آن را نصب کنید. حال رایانه شما برای گشت‌وگذار در کانال‌های مختلف تلویزیونی و تماشای برنامه‌های گوناگون آماده است. با این روش شما می‌توانید دسترسی قانونی به بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی داشته باشید که دیگران قادر به مشاهده بخش مستقیم آن‌ها از طریق اینترنت نیستند.


چگونه لپ‌تاپ خود را تمیز کنید؟

تمیز کردن مدام لپ‌تاپ می‌تواند موجب افزایش عمر دستگاه شود. صفحه کلید رایانه‌ها همواره محلی مناسب برای رشد میکروب‌هاست. سازمان‌های بهداشتی توصیه می‌کنند به طور مرتب صفحه کلید رایانه و ماوس را تمیز کنید تا از پرورش میکروب‌ها و انتقال آن‌ها جلوگیری شود.

چگونگی تمیز کردن صفحه کلید:

1- خاموش کردن لپ‌تاپ و جدا کردن باتری
2- باز کردن لپ‌تاپ
3- لپ‌تاپ را برگردانید و به آرامی آن را تکان دهید تا از شر پرز‌ها و گردهای بزرگتر خلاص شوید.
4- دستگاهی مانند سشوار را به سمت صفحه کلید و درگاه‌های لپ‌تاپ بگیرید تا گرد‌و‌غبار از بین کلیدها خارج شود.
5- لپ‌تاپ را روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس با یک برس کوچک بیم کلیدهای صفحه کلید را پاک کنید.
6- درگاه‌ها و بین کلیدها که آلودگی بیشتری دارند را با پنبه و مایعی شوینده مثل الکل تمیز کنید.( فقط اطمینان حاصل کنید که محل تمیز شده تنها مرطوب باشد نه خیس)

چگونه رایانه خود را به تلویزیون تبدیل کنیم؟

چگونگی تمیز کردن صفحه نمایش(LCD screen):

1- هرگز برای پاک کردن گرد و غبار سطحی مایعی را روی سطح LCD اسپری نکنید.
2- از محلول تهیه شده از سرکه سفید و آب برای پاک کردن نمایشگر استفاده کنید.
3- محلول تهیه شده از سرکه سفید و آب را روی یک پارچه لطیف و نرم اسپری کنید و سپس روی صفحه نمایش بکشید.

چگونه رایانه خود را به تلویزیون تبدیل کنیم؟

هرگز فراموش نکنید که محل اشاره‌گر لپ‌تاپ را همواره تمیز کنید. این قسمت یکی از ساده‌ترین قسمت‌های لپ‌تاپ برای تمیز کردن است. برای تمیز کردن این محل می‌توانید از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که باید هنگام استفاده از وای‌فای رعایت کنید! 


انتهای پیام/

گزارش از علیرضا باجلان

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار