نعمتی در جمع خبرنگاران:

نمایندگان استیضاح کننده ربیعی خواستار بررسی این استیضاح در صحن علنی بودند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان استیضاح کننده ربیعی خواستار بررسی این استیضاح در صحن علنی بودند.

نماینده‌ای که به حجت شرعی برای استیضاح وزیری نرسیده است این کار را نکندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران، درباره حوادشی ایجاد شده در جلسه استیضاح علی ربیعی اظهار کرد: برخی از نمایندگان معتقد بودند که پیش از بررسی این استیضاح در جلسه علنی،‌ این موضوع باید در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه از زمانی که هیئت رئیسه طرح استیضاح را مطرح می‌کند و به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌دهد، آن کمیسیون باید ظرف یک هفته جلسه‌ای را برای بررسی این موضوع برگزار کند، اما نمایندگان استیضاح کننده ربیعی خواستار بررسی این استیضاح در صحن علنی بودند و بر این موضوع اصرار داشتند.

نعمتی متذکر شد: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه هم به صورت مفصل در این باره صحبت کردیم اما واقعیت مطلب این است که آ‌یین نامه درباره این موضوع کاملا شفاف است و بنابراین به این نتیجه رسیدیم که این استیضاح باید مطرح شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه امروز اتفاق بسیار بدی در مجلس رخ داد، گفت: تعدادی از نمایندگان که باید در موافقت با استیضاح ربیعی صحبت می‌کردند، پشت تریبون نیامدند که به اعتقاد بنده کار خوبی نبود و کسی که به حجت شرعی برای استیضاح نرسیده است،‌ نباید این کار را انجام دهد اما اگر به این موضوع رسیده است، ‌باید اظهاراتش را در صحن علنی مطرح کند.

وی افزود: بعد از آن که رئیس مجلس اعلام تنفس کرد، نمایندگان صحبت کردند و نظر کمیسیون اجتماعی هم درباره این استیضاح اتخاذ شد و جمع بندی به این صورت شد که این استیضاح انجام شود.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد کسانی که استیضاح ربیعی را امضا کرده‌اند، چند نفر است، بیان کرد: برخی از دوستان امضای خود را پس گرفته‌اند اما تعداد امضا کنندگان 24 نفر است اما حتی اگر این تعداد هم نباشد و فقط یک نفر از استیضاح کنندگان باقی بماند، طبق قانون و آیین نامه استیضاح باید انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار